یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
بحران نظام سلامت انگلیس

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بحران نظام سلامت انگلیس را فلج کرد

دکتر "آدریان بویل"، رئیس کالج سلطنتی فوریت‌های پزشکی انگلیس گفت: تأخیر در پذیرش بیماران در بخش‌های اورژانس در انگلیس باعث مرگ ۳۰۰ تا ۵۰۰ بیمار در هفته می‌شود.بر اساس داده‌های خدمات ملی بهداشت انگلیس، در ماه نوامبر سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) ۳۷ هزار و ۸۳۷ بیمار بیش از ۱۲ ساعت برای پذیرش در بخش‌های اورژانس منتظر ماندند و این درحالیست که این رقم در نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۰ هزار و ۶۴۶ بیمار بوده است. با این حال آمار رسمی ماه دسامبر در این زمینه تاکنون منتشر نشده است. بویل در سخنانی که روز گذشته (یکشنبه) چندین رسانه انگلیسی آن را نقل کردند، افزود: آنچه که اکنون در ارتباط با این انتظارهای طولانی شاهد آن هستیم، افزایش مرگ و میر بیماران است و فکر می‌کنیم هر هفته در نتیجه تأخیر در پذیرش بیماران و مشکلات بخش‌های مراقبت‌های اورژانسی، بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تن جان خود را از دست می دهند. معمولا در زمستان به دلیل شیوع بیشتر بیماری‌های فصلی، بیمارستان‌ها شلوغ‌تر و تعداد مراجعات به آنها بیشتر می‌شود و این درحالی است که انگلیس در ماه دسامبر، شاهد اعتصاب پرستاران و کارکنان آمبولانس و همچنین شیوع شدید آنفلوآنزا نیز بوده است. بر اساس گزارش‌های خدمات ملی بهداشت انگلیس، در هفته منتهی به کریسمس، روزانه ۳۷۴۶ بیمار بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های این کشور بستری شدند که این رقم در هفته قبل از آن ۲۰۸۸ بیمار در روز بوده است. همچنین با وجودی که موارد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر انگلیس هنوز کم است اما غیبت کارکنان به علت ابتلا به این ویروس در ماه دسامبر (یک ماه اخیر) نسبت به ماه نوامبر افزایش داشته است.

منبع: ایسنا

گاز رکورد زد

رئیس مرکز راهبری شبکه گاز کشور گفت: مصرف گاز دیروز به ۶۲۵ تا ۶۳۰ میلیون متر مکعب رسید که برای امسال رکورد جدیدی محسوب می‌شود.غلامرضا کوشکی گفت: دیروز مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در حدود سه تا چهار درصد افزایش پیدا کرده است.وی افزود: هدف از ارائه اعداد و ارقام این است که مردم عزیز متوجه شوند که میزان مصرف گاز در بخش خانگی زیاد است. این گاز می تواند دربخش تولیدی و صنعتی تبدیل به یک محصول با ارزشی شود . ولی در بخش خانگی صرفا صرف گرمایش منازل می شود و همگی باید گاز را بهینه مصرف کنیم تا در بخش های صنعتی استفاده شود. کوشکی تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان هفته میزان مصرف گاز به بالای شصت میلیون متر مکعب برسد یعنی هفتاد و سه تا هفتاد و چهار درصد از تولید گاز کشور را در بر می گیرد.

منبع: شبکه خبر

جهان یک درصد شلوغ تر شد

اداره سرشماری آمریکا اعلام کرد جمعیت جهان در مقایسه با روز سال نو در سال ۲۰۲۲ حدود یک درصد (بیش از ۷۳ میلیون نفر) افزایش یافته است.اداره سرشماری آمریکا، جمعیت جهان را در روز سال نو بیش از ۷.۹ میلیارد نفر اعلام کرد و این یعنی جمعیت جهان در مقایسه با روز سال نو در سال ۲۰۲۲ حدود یک درصد (بیش از ۷۳ میلیون نفر) افزایش یافته است. اداره سرشماری آمریکا پیش بینی می‌کند که در ماه ژانویه امسال در سراسر جهان شاهد ۴.۳ تولد و ۲ مرگ در هر ثانیه باشیم. این اداره همچنین جمعیت آمریکا در روز سال نو را بیش از ۳۳۴ میلیون نفر برآورد کرد که از افزایش تقریبا ۰.۵ درصدی معادل ۱.۵۷ میلیون نفری در روز سال نو حکایت دارد. به گزارش اداره سرشماری آمریکا، در ماه ژانویه، این کشور احتمالا شاهد یک تولد در هر ۹ ثانیه و یک مرگ در هر ۱۰ ثانیه خواهد بود. این در حالی است که انتظار می‌رود در هر ۳۲ ثانیه یک نفر از طریق مهاجرت بین المللی به جمعیت آمریکا افزوده شود.

منبع: شبکه خبر

یک گور دسته جمعی در لیبی کشف شد

منابع محلی از کشف ۱۸ جسد مجهول الهویه در یک گور دسته جمعی در شهر سرت، زادگاه معمر قذافی که در حدفاصل دو شهر طرابلس و بنغازی در لیبی قرار دارد، خبر دادند.اداره کشف و شناسایی مفقودان لیبی از یافتن ۱۸ جسد مجهول الهویه در یک گور دسته جمعی در سرت خبر داد و اعلام کرد که اجساد کشف شده در منطقه السبعه به بیمارستان ابن سینا در این شهر منتقل شده اند. احتمال می‌رود که این اجساد مربوط به قربانیان داعش باشد. شهر سرت در فاصله ۴۵۰ کیلومتری شرق طرابلس قرار دارد و تاکنون چندین بار اجساد مجهول الهویه در آن پیدا شده است. این شهر از هفت سال گذشته تحت سیطره گروه تروریستی داعش بود که طی این مدت اعدام ها و بازداشت های بسیار زیادی علیه غیرنظامیان در این شهر انجام شد.

منبع: مهر

حماس به اسرائیل هشدار امنیتی داد

در پی تصمیم تحریک آمیز ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای یورش به مسجدالاقصی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بیانیه ای هشدارگونه صادر کرد. رسانه‌های عبری امروز دوشنبه اعلام کردند که در پی تصمیم «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به تعرض به مسجد الاقصی، جنبش حماس شدیدا به این رژیم هشدار داده است. حماس از طریق مصر، رژیم صهیونیستی را تهدید کرده که تعرض بن گویر به مسجد الاقصی موجب خواهد شد تا آرامش نسبی حاکم بر نوار غزه از بین رفته و تا فرودگاه بن گوریون خبری از امنیت و آرام‌سازی اوضاع نخواهد بود. ایتمار بن گویر که اخیرا منصب وزارت امنیت داخلی را در اختیار گرفته، به پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده که تصمیم دارد طی هفته جاری به مسجد الاقصی تعرض کند. پایگاه خبری عبری وای نت عنوان کرد که پلیس رژیم صهیونیستی در حال بررسی درخواست بن گویر است و او قرار است همانند آریل شارون که سال ۲۰۰۰ به مسجد الاقصی تعرض کرد، به عنوان یک وزیر صهیونیست، وارد این مسجد مبارک شود.

منبع: مهر

اسرائیل فروگاه دمشق را بمباران کرد

منابع خبری از حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق، پایتخت سوریه خبر دادند. به نقل از خبرگزاری سانا، در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی اهدافی را در این فرودگاه هدف موشک های خود قرار دادند. از همان دقایق نخست حملات، سامانه پدافند موشکی سوریه اقدام به مقابله با اهداف متخاصم نمود و موفق به رهگیری و انهدام بیشتر موشک ها شد. منابع رسمی در ارتش سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کردند: طی حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به شمال شرق دریاچه طبریا، فرودگاه بین المللی دمشق، و اطراف آن دو نظامی به شهادت رسیده و دو تن دیگر زخمی شدند. همچنین پس از این حملات فرودگاه دمشق از دسترس خارج شد. پیش تر مقامات صهیونیست اعلام کرده بودند دستکم هفته ای یکبار اقدام به انجام حملات به مواضع نیروهای محور مقاومت در منطقه می کنند.

منبع: خبرنگاران جوان

برخورد بالگردها ۱۷ کشته و زخمی برجای گذاشت

به دنبال برخورد دو بالگرد در ساحل طلایی ایالت کوئینزلند استرالیا دست کم ۴ نفر کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند. مقامات استرالیا امروز دوشنبه گفتند که دو بالگرد در ساحل طلایی در ایالت کوئینزلند استرالیا با یکدیگر برخورد کردند. بخش اورژانس کوئینزلند بدون ارائه جزئیات در مورد میزان جراحات، گزارش داد که در این حادثه دست کم ۴ نفر کشته و ۱۳ مصدوم در محل حادثه شناسایی شدند. به گفته مقامات، یکی از بالگردها موفق به فرود آمدن شد، در حالی که به نظر می‌رسد بالگرد دیگر آسیب دیده است و بقایای آن در ساحل اصلی، جایی که حادثه رخ داده، قابل مشاهده است. پلیس کوئینزلند و خدمات اورژانس در محل حادثه حضور دارند.

منبع: خبرنگاران جوان

اخلالگران ارزی دستگیر شدند

وزیر اطلاعات از دستگیری ۲۰ نفر از اخلال گران بازار خبر داد و گفت: روند برخورد با اخلالگران بازار ارز ادامه خواهد داشت. حجت‌الاسلام و المسلمین خطیب درباره اقدامات وزارت اطلاعات درباره اخلالگران بازار ارز اظهار کرد: وزارت اطلاعات در روزهای گذشته و امروز با اشراف نسبت با متخلفان بازار ارز، اقداماتی انجام داده است. کسانی حتی در خارج کشور عواملی دارند و اقداماتی انجام می‌دهند که موجب اخلال در بازار ارز می‌شود. وی ادامه داد: وزارت اطلاعات در جهت تعدیل وضعیت ارز ورود کرده و با افرادی که خارج از بازار رسمی ارز، فعالیت دارند برخورد کرده است. تا امروز۲۰ نفر از کسانی که در اطلاعیه وزارت کشور به آن‌ها اشاره شده، دستگیر شده‌اند و البته این تعداد افرادی فردا بیشتر می‌شود. روند برخورد با کسانی که در بازار ارز اخلال می‌کنند ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرنگاران جوان

ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه آزاد تمدید شد

مهلت ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد تا فردا تمدید شد. مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که ثبت‌نام متقاضیان ثبت نام و شرکت در تکمیل ظرفیت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان روز دوشنبه ۱۲ دی تمدید شد. داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی، در صورت تمایل و داشتن شرایط با تهیه کارت اعتباری نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند.

منبع: خبرنگاران جوان

هک پارلیران تکذیب شد

ادعای برخی سایت‌ها و رسانه‌های در خصوص هک یکی از سایت‌های مجلس شورای اسلامی کذب است. خبرگزاری خانه ملت اعلام کرد اخیرا برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند سایت پارلیران، یکی از سایت‌های مرتبط با مجلس شورای اسلامی هک شده است که این ادعا کذب بوده و چنین اتفاقی رخ نداده است. سایت پالیران به آدرس https://www.parliran.ir/ فعال بوده و اطلاعات مرتبط به مجلس و نمایندگان را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

منبع: خبرنگاران جوان

حزب‌الله با ویدیوی نفوذ برای اسرائیل خط و نشان کشید

بخش رسانه رزمی حزب‌الله لبنان ویدیویی تحت عنوان «قسما قادرون...سنعبر» (قسم می‌خوریم که می‌توانیم... عبور خواهیم کرد)، در پیامی مستقیم به اسرائیل و اشغالگری اراضی عربی منتشر کرد.این ویدیو سناریوی حمله اعضای مقاومت به اراضی اشغالی را بعد از ایجاد شکاف در دیوار بتنی بین لبنان و اراضی اشغالی شبیه سازی می‌کند. همچنین توضیح می‌دهد چطور اعضای مقاومت به داخل سرزمین اشغالی نفوذ می‌کنند و با نیروهای صهیونیستی درگیر می‌شوند. این ویدیو درگیری‌ها و حمله به مواضعی را در ابتدای مرزهای شمالی نشان می‌دهد و در سواحل دریای فلسطین این درگیری‌ها را به پایان می‌رساند. حزب‌الله لبنان از طریق بخش اطلاع‌رسانی خود در قالب جنگ روانی ویدیوهایی را منتشر می‌کند. در ژوئیه گذشته نیز ویدیویی را منتشر کرد که مربوط به احداث سکوهای استخراج گاز در ساحل فلسطین اشغالی بود که پیام صریحی برای اسرائیل داشت. این تصاویر تحت عنوان «هدف و بازی در زمانی غیرمناسب» منتشر شد.

منبع: ایسنا

مادورو به کاخ سفید چراغ سبز نشان داد

رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه‌ای برای عادی‌سازی روابط با آمریکا به رغم ادامه تحریم‌های فلج کننده علیه کشورش، اعلام آمادگی کرد. این اظهار نظر نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا بعد از آن مطرح می‌شود که مخالفان دولت او اخیرا رای به انحلال یک "دولت موقت" تحت رهبری خوان گوایدو، چهره‌ای که از سوی بسیاری از کشورها از جمله آمریکا به عنوان رئیس جمهور این دولت موقت به رسمیت شناخته شده بود،‌ دادند. مادورو در مصاحبه‌ای که از تلویزیون دولتی کشورش پخش شد، بیان کرد:‌ "ونزوئلا آماده است و کاملا این آمادگی را دارد گامهایی را به سمت فرآیند عادی سازی روابط دیپلماتیک، کنسولی و سیاسی با دولت فعلی آمریکا و با دولت‌های بعد از آن بردارد." مادورو در سال ۲۰۱۹ روابطش را با واشنگتن زمانی که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گوایدو را به عنوان "رئیس جمهور موقت" ونزوئلا به رسمیت شناخت، قطع کرد. آمریکا در تلاش برای سرنگون کردن دولت مادورو دست به اعمال مجموعه‌ای از تحریم‌ها علیه ونزوئلا از جمله تحریم نفتی زد. اگرچه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، سیاست عدم به رسمیت شناختن دولت مادورو را حفظ کرده است، اما سال گذشته میلادی نمایندگانی را برای دیدار با او و مذاکره بر سر موضوع تبادل زندانیان و موضوعات دیگر به کاراکاس فرستاد. مادورو گفت: ما برای گفت‌وگو در عالی‌ترین سطح و روابط محترمانه آماده‌ایم و و آرزو دارم پرتوی از نور به آمریکا بتابد و آنها ورق را برگردانده و سیاست افراطی خود را کنار بگذارند و به سراغ سیاست‌های عمل‌گرایانه‌تر همراه با احترام به ونزوئلا بروند. سه حزب از چهار حزب مخالف اصلی مجلس ملی ونزوئلا که تحت کنترل مخالفان است، روز جمعه به پایان دادن به دولت موقت تحت رهبری گوایدو رأی دادند. این مجلس که در سال ۲۰۱۵ انتخاب شد، اکنون تا حد زیادی حالت نمادین دارد چون پارلمانی از قانونگذاران وفادار به مادورو جایگزین آن شده است. این نهاد با این وجود هنوز کنترل برخی از دارایی‌های ونزوئلا در خارج از این کشور را حفظ کرده است.

منبع: ایسنا

مومنی‌راد، دبیر هیئت عالی گزینش شد

رئیس جمهور در حکمی دکتر احمد مومنی‌راد را به سمت دبیر هیئت عالی گزینش کشور منصوب کرد.رئیس جمهور در اجرای ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون گزینش کشور و بنا به پیشنهاد اعضای هیئت عالی گزینش دکتر احمد مومنی‌راد را به عنوان «دبیر هیئت عالی گزینش کشور» منصوب کرد. حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در حکم انتصاب دبیر هیئت عالی گزینش آورده است: در اجرای ماده (۵) آیین‌نامه اجرایی قانون گزینش کشور مصوب ۲۵ مرداد ۱۳۷۷ مجلس شورای اسلامی، بنا به پیشنهاد اعضای محترم هیئت عالی گزینش و نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب‌عالی، ضمن واگذاری وظایف مقرر در تبصره (۲) ماده (۵) قانون گزینش، به موجب این حکم به عنوان «دبیر هیئت عالی گزینش کشور» منصوب می‌شوید. رئیس جمهور تصریح کرد: انتظار می‌رود در چارچوب اوامر و تدابیر حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در امر خطیر گزینش نیروی انسانی متعهد و کارآمد با اهتمام به «عدالت‌محوری»، «روحیه انقلابی»، «مردم‌داری»، «پاکدستی و فسادستیزی»، «قانون‌مداری» و «مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی»، با نظارت مدبرانه و دقیق بر حسن اجرای امور گزینش کشور در پیشبرد تحقق اهداف دولت در این حوزه مجدانه کوشا باشید.

منبع: شبکه خبر

هشدار هواشناسی هلال احمر را به حالت آماده باش درآورد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از آماده باش امدادگران با هشدار هواشناسی خبر داد.مسعود مثنوی گفت: ۲۲ پایگاه ثابت، کوهستان و شعبه جمعیت هلال احمراستان در آماده باش کامل هستند. وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی درباره ورود فعالیت بارشی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گفت: ۲۵ دستگاه خودروی آمبولانس و ۱۲ دستگاه کمک دار، ست نجات، آماده خدمات رسانی احتمالی به مردم چهارمحال و بختیاری هستند. مدیرعامل هلال احمرچهارمحال و بختیاری گفت: ۱۲۰ امدادگر و نجاتگر در استان به صورت شبانه روز در شعب و پایگاه‌ها مستقر هستند . مثنوی، با اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد گفت: تلفن ۱۱۲ (ندای امداد) به‌صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

منبع: شبکه خبر

پیونگ یانگ اولین موشک بالستیک ۲۰۲۳ را پرتاب کرد

در نخستین روز از سال ۲۰۲۳، ارتش کره شمالی یک موشک بالستیک کوتاه برد جدید به سمت دریا شلیک کرد.ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی یک فروند موشک بالستیک قاره پیما شلیک کرد. خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش داد، ارتش کره شمالی در دقایق اولیه روز یکشنبه (به وقت محلی) یک موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریا شلیک کرد. این شلیک در نخستین روز از سال ۲۰۲۳ از پیونگ یانگ شلیک شده است. خبرگزاری یونهاپ همچنین به نقل از ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، از شلیک سه موشک بالستیک جدید از سوی کره شمالی خبر داد.

منبع: شبکه خبر

اسرائیل دستور ساخت تلفن حلال را صادر کرد

النعامی پژوهشگر مسائل رژیم صهیونیستی: کابینه رژیم اسرائیل تحت تاثیر احزاب دینی حریدی متعهد شد که تلفن همراه هوشمند حلال (فاقد توانایی اتصال به اینترنت) تهیه کند. صالح النعامی پژوهشگر و کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: دولت جدید اسرائیل تحت تاثیر احزاب دینی حریدی که در دولت هم حضور دارد، متعهد شد که "تلفن همراه هوشمند حلال" برای پیروان جریان حریدی تهیه کند. این تلفن همراه نباید قابلیت اتصال به اینترنت داشته باشد. این کار با هدف استمرار تسلط این احزاب بر پیروانشان انجام می‌شود. بر اساس تعهد دولت، وزارت ارتباطات موظف است قابلیت اتصال به اینترنت تلفن همراه‌هایی را که در شهرک‌های حریدی‌ها به فروش می‌رسد از بین ببرد. این مسئله در رژیمی رخ می‌دهد که در زمینه فناوری و سایبری یک قدرت بزرگ محسوب می‌شود.

منبع: شبکه خبر

العین خواستار بررسی جنایات جنگی عربستان شد

وزارت بهداشت یمن گلوله باران غیرنظامیان در مناطق مرزی را در صعده، جنایت جنگی خواند و آن را محکوم کرد.سازمان حقوق بشری العین خواستار تحقیق درباره جنایات جنگی عربستان در یمن بعد از گلوله باران اخیر صعده شد.وزارت بهداشت یمن گلوله باران غیرنظامیان در مناطق مرزی را جنایت جنگی خواند و آن را محکوم کرد. نیروهای سعودی به غیرنظامیان در مناطق مرزی صعده حمله کردند که طی آن شماری از افراد از جمله چند مهاجر افغان کشته شدند. سازمان مردم نهاد حقوق بشری العین در یمن خواستار تشکیل یک کمیته بین المللی برای تحقیق درباره جنایات ارتکابی ائتلاف سعودی علیه مردم بی گناه یمن شد. این سازمان از جامعه بین المللی به خاطر چشم بستن به روی جنایات جنگی در یمن انتقاد کرد. از آغاز آتش بس با میانجی گری سازمان ملل در یمن شمار افرادی که در حملات عربستان کشته شدند به ۲۳۰۰ نفر رسیده است. مناطق مختلف مرزی در استان صعده روزانه در معرض گلوله باران موشکی و توپخانه عربستان می‌باشند. جنگ علیه یمن که در سال ۲۰۱۵ توسط عربستان و برخی از متحدانش آغاز شد تبدیل به بزرگترین فاجعه انسانی در قرن ۲۱ میلادی شده است.

منبع: شبکه خبر

تهران به نخستین آسیاب هیبریدی دست یافت

محققان دانشگاه تهران با همکاری دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و پژوهشگاه مواد و انرژی موفق شدند نخستین آسیاب هیبریدی را طراحی و به مرحله تجاری‌سازی برسانند.محمد محمدی مسعودی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران و مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی نانوبیوفوتونیک دانشگاه تهران روز دوشنبه با تشریح این دستاورد پژوهشی، گفت: این دستگاه در حوزه نانو فناوری پیشنهاد شده است و یک روش آسان، ساده و مقرون به صرفه برای تولید نانوپودرها و پوشش‌های سرد بر روی بسترهای فلزی است. وی افزود: تهیه نانوپودر با توزیع اندازه مناسب و در عین حال با بازدهی بالا و حفظ خواص مورد نظر، همواره دغدغه پژوهشگران بوده است. این دستگاه با بهره‌گیری هم‌زمان از نیروی گلوله و التراسونیک، امکان تهیه نانوپودر با ترکیب‌های مختلف سرامیکی و همچنین فلزی با حفظ خواص را فراهم می‌کند. عضو هیأت علمی دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران، مزیت این دستگاه را بازدهی بالا و همچنین کنترل اندازه نانوذرات با استفاده از تغییر فرکانس و زمان آسیاب آن بیان کرد و اظهار داشت: این دستگاه خرد کردن نانوذرات را در یک جهت انجام می‌دهد و با این دستگاه می‌توان آلیاژسازی مکانیکی انجام داد.وی دیگر قابلیت‌های این دستگاه را امکان نفوذ نانوذرات به داخل زیرپایه‌های فلزی و تهیه پوشش‌ها و بهبود خواص سطح عنوان کرد و گفت: این دستگاه برای صنایع مختلف نظیر صنایع متالورژی، فوتونیک، قطعه‌سازی و صنایع خودرو قابل استفاده است محمدی مسعودی افزود: دیگر مزیت این دستگاه این است که می‌توان شدت و عمق نفوذ نانوذرات در داخل زیرپایه فلزی را با تغییر فرکانس تغییر داد و همچنین عایق‌بندی داخل دستگاه به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که صدا را به حداقل می‌رساند. به گفته این محقق دانشگاه تهران، آسیاب هیبریدی ساخته‌شده، مشابه داخلی یا خارجی ندارد و دستگاه مذکور به کمک پژوهشگران داخلی طراحی و ساخته شده است و حاصل همکاری دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و پژوهشگاه مواد و انرژی است. وی یادآور شد: این دستگاه به مرحله تجاری‌سازی رسیده و آماده فروش به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است و تا سه سال گارانتی می‌شود.

منبع: ایرنا

توپ برجام در زمین غربی‌ها افتاد

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران برای جمع‌بندی مذاکرات وین بر اساس پیش‌نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‌ها مذاکرات سخت و فشرده است و با رعایت خطوط قرمز خود آمادگی کامل دارد اما این آمادگی دائمی نیست و اکنون توپ در زمین طرف غربی است.سخنگوی وزارت خارجه در خصوص احیای برجام گفت: در حاشیه کنفرانس «بغداد-۲» ملاقات‌هایی میان نمایندگان عالی‌رتبه ایران و اتحادیه اروپا برگزار شد. مذاکرات وین یکی از موضوعاتی بود که در این نشست ها مورد گفتگو قرار گرفت. این اتفاق‌نظر وجود داشت که باید تعاملات را با هدف فعال‌سازی و جمع‌بندی مذاکرات بین دو طرف ادامه دهیم و تبادل پیام کماکان در سطوح مختلف ادامه دارد.جمهوری اسلامی ایران برای جمع‌بندی مذاکرات وین بر اساس پیش‌نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‌های مذاکرات سخت و فشرده است و با رعایت خطوط قرمز خود آمادگی کامل دارد اما این آمادگی دائمی نیست و اکنون توپ در زمین طرف غربی است. به طرف های مقابل هم توصیه می کنیم با پرهیز از سیاسی کاری و اتخاذ رویکرد سازنده و واقع بینانه تصمیمات سیاسی لازم را برای اعلام توافق بگیرند. تاکید می کنیم اگر طرف های غربی تصور می کنند که می توانند با فشارهای سیاسی و فضا سازی های روانی و تبلیغی امتیازات بیشتری را در مذاکرات رفع تحریم ها بگیرند، قطعا سخت در اشتباهند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha