یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
البرز

حوزه / رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله مصباح هر جا احساس تکلیف می‌کرد، وارد میدان می‌شد و از حق و دین دفاع می‌کرد، خدا را در همه موارد محور قرار داده بود و براساس محوریت خدا حرکت می‌کرد و اگر مسئله‌ای را غیر از این می‌دید وارد می‌شد و عکس العمل به موقع نشان می‌داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از البرز، مراسم بزرگداشت رحلت علامه محمد تقی مصباح یزدی و شهادت حاج قاسم سلیمانی، در امام زاده طاهر(ع) کرج عصر امروز با حضور علماء، روحانیون، مسئولین البرزی و اقشار مختلف مردم در سالن همایش آستان مقدس امام زاده طاهر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی با بیان روایتی از پیامبر گرامی اسلام در خصوص اهمیت و ضرورت شناخت و معرفت حقیقی، اظهار داشت: "وَ لَوْلا أَنْتَ یا عَلِیُّ لَمْ یُعْرَفِ الْمُؤْمِنُونَ بَعْدی، یا علی اگر تو در میان امتم نبودی، اهل ایمان بعد از من شناخته نمی‌شدند" و این روایت یعنی، حضرت امیر(ع) شاخصی برای اهل ایمان است و ایمان اشخاص بوسیله شاخص بودن حضرت امیر(ع) شناخته می‌شود.

وی افزود: در دوران حضور مقام امامت و ولایت، باید تمام فتنه‌ها و انحرافات را با او سنجید و تراز کرد و در زمان غیبت نیز با ولی امر و جانشین برحق ایشان باید سنجید.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرحوم علامه مصباح و شهید حاج قاسم سلیمانی هر دو مصداق بارز اطاعت از امر ولی و اعلام برائت از هر گونه انحراف در برابر خط ولایت فقیه بودند، گفت: آیت الله مصباح، دارای روحیات جهادی و خستگی ناپذیری بودند.

وی تصریح کرد: ایشان در کنار اهتمام جدی به پرورش و تربیت شاگردان و طلاب، از ابتدا مبلغ و جهادگر تبیین بود و معتقد بود باید برای مردم خصوصا نسل جوان دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی را تبیین و تشریح کرد و از جمله این اقدامات می‌توان به طرح ولایت اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی، با اشاره به اینکه این طرح در ابتدا با هدف‌گذاری مخاطبان دانشگاهی آغاز شد، یادآور شد: در ادامه طلاب و دانش‌آموزان دبیرستانی را نیز در بر گرفت و به لطف خدا امروز طرح ولایت بیش از پنج هزار فارغ التحصیل دارد.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم علامه مصباح حتی برای دشمن هم مهم بود، چرا که او را تنها مانع ترویج دموکراسی غربی در ایران می‌دانستند و معتقد بودند، تنها کسی که در ایران اجازه نداد دموکراسی غربی جا بیفتد، شخص علامه مصباح بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از دیگر خصوصیات آیت الله مصباح را تکلیف مداری ایشان دانست و گفت: مرحوم مصباح هر جا احساس تکلیف می‌کرد، وارد میدان می‌شد و از حق و دین دفاع می‌کرد، خدا را در همه موارد محور قرار داده بود و براساس محوریت خدا حرکت می‌کرد و اگر مسئله‌ای را غیر از این می‌دید وارد می‌شد و عکس العمل به موقع نشان می‌داد.

وی یادآور شد: به همین دلیل خیلی‌ها او را تندرو می‌خواندند، ولی ایشان معتقد بود وقتی محوریت در هر کاری خدا باشد، هر چه غیر این باشد، خلاف است و باید در مقابل آن ایستاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha