پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1062698
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
حاج قاسم سلیمانی شهید ماندگار

حوزه/ حاج قاسم سلیمانی مصداق آیه شریفه مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ... می باشد و به عهدی که با امامین انقلاب برای حمایت و دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران بسته بود، وفا کرد و با خونش حقانیت راه خود را به اثبات رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام میلاد فرهنگیان در یادداشتی با عنوان «شهید ماندگار» آورده است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِیمِ

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَینَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.»

سه سال از شهادت مظلومانه و غریبانه حاج قاسم سلیمانی به دست شقی ترین شخص می گذرد، اما داغ این عزیز همچنان بر دل عاشقان و شیفتگان این شهید ماندگار است.

حاج قاسم سلیمانی مصداق آیه شریفه مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ...، می باشد و به عهدی که با امام و رهبری برای حمایت و دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران بسته بود وفا نمود و با خون خود حقانیت راه خود را به اثبات رساند.

حاج قاسم همچون شیر در میدان های نبرد هل من مبارز می‌طلبید و در دل شب با خضوع و خشوع به عبادت و راز و نیاز با خدا می پرداخت و در عین تواضع در برابر مردم اما در مقابل دشمنان مقتدر بود.

«حاج قاسم سلیمانی» یکی از افراد طراز انقلاب اسلامی است که پرورش یافته مکتب امامین انقلاب و حامی مستضعفان در جهان می باشد و هرکجای دنیا صدای مظلومی بلند بود، ایشان بدون هیچگونه چشم داشت و به دور از هیاهوی تبلیغاتی به یاری مظلوم می شتافت.

اخلاص ، ولایتمداری ، ایثار ، مقاومت وبصیرت از شاخصه های بارز این شهید می باشد که جزو معیارهای سلامت در جمهوری اسلامی است.

یکی از امتیازاتی و افتخاراتی که خداوند به حاج قاسم سلیمانی عطا کرده بود توفیق حراست و دفاع از حرم ائمه اطهار علیهم‌السلام بود که ایشان توفیق پاسداری از حرم های اهلبیت را به دست آورده بود.

ولایتمداری حاج قاسم زبان زد خاص و عام بود و علیرغم ادعاهای ظاهری برخی خواص مبنی بر ولایتمدار بودن اما ایشان هر کجا قرار بود، تیری به سمت ولایت پرتاپ شود خود را همچون سپر در مقابل تیرها قرار می داد و تیرهایی که قرار بود به ولایت اصابت کند را به جان می خرید.

شهید سلیمانی در آزمون جهاد اکبر که همان مبارزه با نفس بود پیروز و سر بلند بیرون آمد و اخلاص ، ایمان ، محبوبیت و همه خصائص حسنه ایشان نتیجه همان جهاد اکبری بود که در طول عمر با برکت خود بدست آورده بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha