دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
شهید چمران

حوزه/ معاون علمی سازمان بسیج اساتید استان قم و دبیر علمی مرحله استانی جشنواره شهید چمران از تمدید مهلت دریافت آثار این جشنواره تا پایان دی‌ماه سال ۱۴۰۱ خبرداد و گفت: بعد از دریافت آثار و انجام مراحل داوری، نفرات برگزیده استان به مرحله ملی این جشنواره راه می‌یابند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدرضا یوسفی با اشاره به این که جشنواره علمی شهید چمران در سطوح ملی و استانی به همت بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور طرح‌ریزی شده و درحال اجراست، ابراز داشت: مهم‌ترین اهدافی که برای این جشنواره علمی مطرح شده را در چند هدف مهم می‌توان تقسیم‌بندی کرد.

وی افزود: هدف اول تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ویژه بند اول سرفصل پایانی بیانیه که موضوع علم و پژوهش است و هدف دوم شناسایی، توانمندسازی هدفمند و شکوفاسازی استعدادهای مختلف علمی در راستای تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی است.

معاون علمی سازمان بسیج اساتید استان قم تصریح کرد: هدف سوم این جشنواره هم‌افزایی و هم‌گرا نمودن ظرفیت‌های علمی و تخصصی ملی و حاکمیتی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان، هدف چهارم جریان سازی، ترویج و تعمیق گفتمان جهاد علمی و تبدیل گفتمان علمی به گفتمان قالب در کشور، هدف پنجم هم افزایی ظرفیت‌های علمی کشور و کمک به تولید علوم و فناوری های نوین، مرزشکن و اقتدار آفرین در راستای دستیابی کشور به جایگاه مرجعیت علمی و هدف ششم مسئله شناسی تحلیلی، سیاست‌پژوهی و مشارکت حداکثری اساتید در راستای کمک به ارتقای نظام حکمرانی به ویژه در حوزه نظام آموزش عالی است.

وی گفت: موضوعات قابل ارسال این جشنواره شامل کتاب، مقاله، طرح پژوهشی، راهنمایی و مشاوره رساله و پایان نامه و سرپرستی پروژه، داوری و نظارت بر فعالیت‌های پژوهشی و فناوری، بسته سیاستی، کرسی نظریه پردازی، مناظره و نقد و کسب و کار نوآور و نوآفرین و برگزاری کارگاه، نشست دوره، سمینار و سخنرانی و برپایی نمایشگاه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جایزه مصطفی (چمران) CA ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 0
    سلام فرمانده! سیدعلی دهه‌ی #ها شو فراخوانده! عهد میبندم، روزی لازمت بشم، عـهد میبندم، حاج قاسمت بشم، عـهد میبندم، مثل بهجت و مثل سربازای گمنام خادمت بشم! سلام آقا جان! دشمن هدف دارد مراکز تحصیلی، علمی، و گردشگری ما را متوقف کند که موفق نمیشود 🌏! «اگه تو دست و بالم یه ماشین زمان بود، جمع ما دخترا (و پسرا!) هم تو بین کاروان بود، همه سوار ماشین زمان از لابه لای تقویم جهان، رد می شدیم می رفتم اونور بی کران!» از آیت الله بهجت پرسیدند:بابا، این طی الأرض چیه؟ او گفت طی الأرض آسان است... از من راجع به طیّ السّماء بپرسید! إِنَّ رَبَّكُمُ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ يُغْشِي اللَّيْلَ النَّهَارَ يَطْلُبُهُ حَثِيثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلَا لَهُ الْخَلْقُ وَالْأَمْرُ تَبَارَكَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ. حالا یکی به این مسلمانان غرب (و غرب زده) بفهماند که به کره ی ماه رفتن غرب، فرشته ازشون نمیسازد! امام خمینی:«آنها به کره مریخ هم بروند به کهکشانها هم بروند،باز از سعادت و فضائل اخلاقی و تعالی روانی عاجزند، و قادر نیستند مشکلات اجتماعی خود را حل کنند،چون حل مشکلات اجتماعی و بدبختی های آنها محتاج راه حلهای اعتقادی و اخلاقی است و کسب قدرت مادی یا ثروت و تسخیر طبیعت و فضا از عهده حل آن برنمی آید.» داستان شهید چمران چه بود؟ برخی دوستان نزدیک او از ایشان پرسیدند که چرا پیشنهاد همکاری با سازمان فضانوردی آمریکا(ناسا) را رد کردید و چرا برای تدریس در آمریکا نماندید؟ایشان در پاسخ گفتند که نمی خواهند نتیجه و ثمره کارشان به نفع صهیونیستها و کسانی تمام شود که بر ضد اسلام و انسانیت برنامه ریزی می کنند..و میل ندارند علمی را که آموخته اند در خدمت دشمنان اسلام قرار دهند. ما در دانشگاه دشمن نه درس میخوانیم، نه کار میکنیم و نه تدریس! آمریکا (و انگلیس و کانادا و...) خودش توانایی ندارد چه برسد به آموزش دادن به دیگران! پرتاب ماهواره انگلیس با شکست روبرو شد (https://www.iribnews.ir/00FZB5)! در دیدار مردم أصفهان ۱۴۰۱/۰۸/۲۸، حضرت آقا گفتند:« در همین اغتشاشات، کارهای بزرگی انجام گرفته که اگر مقایسه کنیم هفته‌های دیگر و ماه‌های دیگر را، یک نتیجه‌ی بزرگی به دست می‌آید.» یکی از بزرگ‌ترین تلسکوپ‌های جهان در همین ایّام تمام شد، به بهره‌برداری رسیدو رونمایی شد؛ از ماهواره‌بر رونمایی شد،از یک موشک جدید رونمایی شد! خدا با ماست!🇮🇷🇵🇸
  • من مصطفایی دیگرم CA ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 0
    موسای انقلاب با چه زبانی بگوید عصای مقاومت که دریا شکافت با اوست؟ حضرت آقا گفتند بدانید خدا با ماست (https://cdn-english.khamenei.ir/d/2019/01/07/0/15761.mp4)! رَبِّ ٱشْرَحْ لِى صَدْرِى، وَيَسِّرْ لِىٓ أَمْرِى، وَاجْعَل لِّي وَزِيرًا مِّنْ أَهْلِي، هَـٰرُونَ أَخِى، به وسیلۀ او پشت مرا محکم کن، و او را در کار من شریک کن! با موسی مشارکت بکنید! با شیطان مشارکت نکنید! با شیطان بزرگ - که جز فریب به شما وعده نمی‌دهد - مشارکت نکنید! وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَ أَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَ رَجِلِکَ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ وَ عِدْهُمْ وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ إِلَّا غُرُوراً .» با موسی مشارکت بکنید! با مردم مقاومت مشارکت کنید! وعده سلیمانی ها، وعده صادق است! به صدای شیطان گوش ندهیم! به صدای بهشتی ها گوش بدهیم! حاج قاسم گفت شهدا بهترین، زیباترین، مخلص ترین صوتها هستند و باید ببینیم چه صداهایی را جایگزین آنها میکنیم. باید چشم و گوش و دلمون را از هر چه نا پاک پاک کنیم! پیام رسانهای دشمن (چه دستگاه باشد یا انسان) هم نا أمن هستند، هم نا پاک و هم استفاده از آنها به بهای خون یک کودک فلسطینی تمام می شود. شهید مصطفی صدرزاده گفت:«پیام اینه که با هم باشیم ...یک صدا، یک دل، یک نیت. اگر همه یک صدا و یک دل و یک نیت شدیم، به فاطمه زهرا در هر عملیاتی پیروزیم (https://khl.ink/f/48514)! جایزه مصطفی را به شهید مصطفی بدهیم! مصطفی سارنگ، صدرزاده و چمران! اگر اصْطَفى به معنی برگزیده شدن است، خدا آنها را برگزید! قرآن موسی و مریم! «قَالَ يَا مُوسَىٰ إِنِّي اصْطَفَيْتُكَ عَلَى النَّاسِ بِرِسَالَاتِي وَبِكَلَامِي فَخُذْ مَا آتَيْتُكَ وَكُن مِّنَ الشَّاكِرِينَ» «وَإِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاكِ وَطَهَّرَكِ وَاصْطَفَاكِ عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِينَ» پیام رسان پیامبر اسلام چه و که خواهد بود؟ شهدای مدافع حرم پیامبران زمان ما هستند (https://www.aparat.com/v/mBJj8)! باید پیام سید علی را به دنیا برسانیم... با پیام رسان شهدا! بار الها جرات ما را سر و سامان بده | انقلابا مشق هشیاری به فرزندان بده | قهرمانا در دل میدان بمان جولان بده | رهبرا من مصطفایی دیگرم فرمان بده! ما انتقام خواهیم گرفت و ما باید به وعده خودمان صادق باشیم! سلام يا مهدي! یا شریک القرآن، یا شریک الاعمال! يا وعدنا الصادق يا صادق الوعد! في خط روح اللٰه، واللٰه! إنا علىٰ العهد! 🇮🇷🌏🇵🇸