دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
تصاویر/ جشن عید مبعث در شهرستان قشم

حوزه/ امام جمعه شهرستان قشم با بیان اینکه در روز مبعث، ارتباط خودتان با امام زمان(عج) را تقویت کنید، گفت: هدف اصلی از بعثت پیامبراکرم(ص) تزکیه نفوس و تربیت انسان‌هاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم امشب در جشن مبعث پیامبر اسلام(ص) که در مسجد النبی(ص) قشم برگزار شد، ضمن تبریک سالروز بعثت پیامبر اسلام(ص)، اظهار داشت: بعثت دارای دو جنبه آفاقی و اخلاقی در جهان هستی است.

وی افزود: جنبه آفاقی آن مبتنی بر تشکیل حکومت بر اساس ارزش‌ها و آموزه‌های دینی است، که این هدف غایی تمامی انبیا الهی است.

امام جمعه قشم ادامه داد: جنبه اخلاقی آن که مهمترین بُعد بعثت و رسالت پیامبر اکرم (ص) است، باید بر نفس‌ها و جان‌ها جاری شود و در جامعه نیز اثر گذار باشد.

حجت‌الاسلام حاجبی با بیان اینکه در روز مبعث، ارتباط خودتان با امام زمان(عج) را تقویت کنید، یادآور شد: هدف اصلی از بعثت پیامبراکرم(ص) تزکیه نفوس و تربیت انسان‌هاست.

امام جمعه قشم با اشاره به اینکه بعثت، ادامه به کمال رساندن موجودات است و عقل بشری در این زمینه محدود است، گفت: عقل اولین چیزی است که خدا را عبادت کرد و بعثت پیامبر اکرم(ص) نیز جنبه بعثت عقلانی جامعه است.

حجت الاسلام حاجبی گفت: بعثت انبیا یک معیار تشخیص حق از باطل است و ادامه به کمال رساندن انسان‌ها به سوی خداوند متعال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha