چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
آزمون پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه کارون از آغاز پذیرش داوطلبین خواهر در این مدرسه با شرایطی از جمله دارا بودن "مدرک دیپلم، مشغول تحصیل در پایه  دوازدهم، داشتن حداکثر سن ۴۰ سال" خبر داد.

خانم معصومه سرلک مدیر مدرسه علمیه فاطمیه کارون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز اظهار کرد: حوزه های علمیه در جامعه دینی از جایگاهی مهم برخوردارند و مانند درختی ثابت و ریشه دار، در همیشهِ تاریخ گذشته ملجا جویندگان معارف الهی بوده و ثمراتی شیرین و گوارا عرضه داشته و در ساحت علم و تقوی آثاری پر بها ارائه کرده اند.

وی با بیان اینکه برای سربازی حضرت حجت(عج) از تمامی واجدین شرایط دعوت می شود که مهمان سر سفره مهدوی باشند، عنوان کرد: پذیرش حوزه علمیه فاطمیه کارون از ۲۹ بهمن آغاز و داوطلبانی که دارای "مدرک دیپلم، مشغول تحصیل در پایه دوازدهم، داشتن حداکثر سن۴۰سال" و برخورداری از دیگر شرایط پذیرش درج شده در دفترچه می توانند در حوزه علمیه فاطمیه کارون ثبت نام کنند.

سرلک با اشاره به اینکه حوزه علمیه فاطمیه کارون مانند دیگر حوزه ها طلبه و مبلغین فراوانی تحویل جامعه داده است، بیان کرد: این حوزه علمیه خواهران در جهت تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی، فاطمی، علوی و پاسخ به شبهات و در جهت افزایش سطح علمی و دینی بانوان منطقه محروم کوت عبدالله در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: از سال تأسیس تاکنون تعداد زیادی از بانوان منطقه کوت عبدالله، روستاها و شهرهای اطراف به جذب حوزه علمیه فاطمیه کارون درآمده که تقریبا نیمی از آنان به کار فرهنگی، تبلیغ و ترویج دین و ارائه خدمت به مردم می پردازند.

مدیر حوزه فاطمیه شهرستان کارون خاطرنشان کرد: با تلاش مضاعف طلاب این حوزه و انجام، مباحثه ها و تحقیقات در زمینه های مختلف درسی در پیشبرد علمی _اموزشی و فرهنگی طلاب بحمدالله از سال ۱۳۸۵ تاکنون در بسیاری از مقاطع از جمله تألیف کتاب و مقاله های فراوان صاحب رتبه های عالی بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیده کوثر IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    سلام آیا میتونم درحوزه ثبت نام کنم 21سالمه ودوساله که مدرک دیپلم گرفتم