یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
نشست مدیران و کارکنان مراکز خدمات حوزه های علمیه منطقه جنوب کشور در بوشهر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه مایه سربلندی روحانیت است و هرچند با کمبود اعتبارات نمی تواند تمام دغدغه ها را برطرف کند اما تا جایی که بتواند مشکلات را تقلیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در نشست مدیران و کارکنان مراکز خدمات حوزه های علمیه منطقه جنوب کشور در بوشهر با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: ماه هایی مانند شعبان پر از الطاف الهی و بهار معنویت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به تاریخ حوزه های علمیه، افزود: در همه مدارس علمیه با تمام توان و تراث بالای علمی و اخلاقی و تولید منابع انسانی و علوم و معارف، همیشه یک نقطه عیان بوده و آن مظلومیت و محرومیت طلاب است.

وی بیان داشت: گرفتاری و مشکلات در حوزه مسکن، سلامت و معیشت چنان فشاری بر حوزه های شیعی آورد که بخشی از انرژی و توان علما و بزرگان صرف مدیریت این امور شد.اگر این مشکلات و دغدغه ها نبود قطعا زمان برای کارهای بزرگ علمی و دینی بیشتر فراهم می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: کاری که مرکز خدمات حوزه های علمیه انجام می دهد آرزوی تاریخی تمامی بزرگان حوزه بوده است که شرایطی برای حوزه ها رخ دهد تا طلاب بتوانند با تمام توان به خدمات دینی در عرصه تحصیل و تبلیغ بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: انقلاب اسلامی این معنای آرزوی تاریخی نظام حوزه را محقق کرده و قطعا مورد رضایت امام زمان(عج) و خداوند است.

وی ابراز کرد: مرکز خدمات حوزه های علمیه مایه سربلندی روحانیت است و هرچند با کمبود اعتبارات نمی تواند تمام دغدغه ها را برطرف کند اما تا جایی که بتواند مشکلات را تقلیل می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری گفت: کار مرکز خدمات حوزه های علمیه کاری الهی و عبادی و محبوب خدا است چون چالش ها و گرفتاری های علما و روحانیون را رفع می کند.

وی عنوان کرد: استان هایی مانند بوشهر، فارس، خوزستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در طول تاریخ امتحان خود را پس داده اند و روحانیت بسیار جلیل القدری داشته اند و همواره در تاریخ به نیکی از آنها یاد می شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تأکید کرد: متاسفانه به جایگاه علمی علمای این مناطق پرداخته نشده است که دارای چه جایگاه علمی در جهان معارف اسلامی به ویژه مکتب اهلبیت هستند که باید به این مهم توجه شود.

وی یادآور شد: در استان بوشهر یک روز به نام روحانیت نامگذاری شده است و تألیفات زیادی هم در این زمینه انجام گرفته است و جشنواره علامه بلادی هم در خصوص کارهای علمی و پژوهشی طلاب برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha