دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
ازدواج آسان

معاون فرهنگی- تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان ترویج ازدواج آسان بر مبنای ارزش‌های اسلام را زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست و یادآور شد: برای ازدواج آسان، به موقع و موفق جوانان در جامعه باید فرهنگ سازی شود.

خانم راضیه عباسی ندوشن، معاون فرهنگی- تبلیغی حوزه علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان از برگزاری آئین ازدواج آسان مهدوی ۵۰ زوج جوان در روز میلاد منجی دو عالم در امامزاده سید مظفر(علیه السلام) شهر بندرعباس خبر داد و گفت: ترویج ازدواج آسان بر مبنای ارزش‌های اسلام زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است که برای ازدواج آسان، به موقع و موفق جوانان در جامعه باید فرهنگ سازی شود.

استاد حوزه ادامه داد: والدین برای شیرین شدن زندگی فرزندانشان باید به آن‌ها، درس خویشتن داری، مقاومت در زندگی، صبوری و تحمل را یاد بدهند که مقدمه‌ی آن برگزاری مراسم آسان ازدواج و کم کردن تجمل و اشرافیت در جهیزیه‌هاست.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه اگر الگوی خود را زندگی حضرت علی و حضرت فاطمه زهرا (علیهما السلام) قرار دهیم شاهد کاهش آمار طلاق در جامعه خواهیم بود لذا باید ببینیم زندگی امروز ما چه میزان با زندگی فاطمی تطابق دارد.

وی افزود: مدیریت علمیه خواهران استان هرمزگان در راستای فرهنگ‌سازی ازدواج آسان با همکاری سازمان‌ها و نهادهای دیگر استان از جمله، دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، حوزه علمیه برادران استان هرمزگان، استانداری، اداره کل صمت، سپاه امام سجاد علیه السلام، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، شهرداری بندرعباس، اداره کل اوقاف و امور خیریه، مرکز خدمات حوزه علمیه و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، جشن ازدواج آسان مهدوی برای ۵۰ زوج جوان را در روز میلاد با سعادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار می‌نماید.

معاون فرهنگی- تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان با اشاره به فراهم آوردن مقدمات برگزاری این جشن با شکوه، یادآور شد: برای این زوج‌های جوان تسهیلات و اقلام اولیه فراهم شده تا زندگی خود را در زیر سایه‌ی الطاف امام عصر(ارواحنا فداه) آغاز کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha