سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
تصاویر/ تحویل سال در جوار شهدای گمنام عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت: سروری دلار به زودی از بین خواهد رفت و آمریکا از درون متلاشی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: خداوند به خاطر احترامی که برای مهمانش قائل است، امتیازات مهمی هم به او داده که از جمله آنها نفس کشیدن او در ماه مبارک رمضان ثواب ذکر گفتن را دارد و همچنین خواب او هم عبادت محسوب می‌شود، البته تا زمانی که مهمان شرایط مهمانی را رعایت کند و حرمت میزبان را پاس بدارد.

امام جمعه عالیشهر افزود: تأکید پیامبر بزرگوار اسلام در خطبه شعبانیه برای اینکه ما از مهمانی خدا خارج نشویم، این است که زبان خود را باید حفظ کنیم، چرا که یکی از بزرگترین گناهان زبان، آبروی دیگران بردن است.

وی گفت: امروز متاسفانه در جامعه آبروی دیگران بردن خیلی اهمیتی ندارد، در حالی که در قرآن مجید و روایات آن را یکی از بزرگترین گناهان می‌دانند که حتی از قتل و کشتن مسلمان هم بالاتر است، فضای مجازی متاسفانه زمینه پر رنگ‌تر شدن این گناه را فراهم کرده و هر چیزی که به آن یقین نداریم می‌نویسیم، در حالی که واقعیت ندارد، ما به عنوان مسلمان حق نداریم اگر گناهی را از کسی دیدیم آن را در جای دیگر نشر دهیم و آبروی او را بریزیم، تا چه رسد به اینکه خودمان هم ندیده باشیم.

حجت الاسلام حمیدی نژاد بیان کرد: در اسلام گناه کسی که گناه مخفی دیگران را آشکار می‌کند، از آن گناهکار بیشتر است، برای همین است که اگر سه نفر مومن عادل با چشم خود ببینند کسی عمل خلاف عفت انجام می‌دهد و نزد قاضی شهادت بدهند به جای اینکه گناهکار را مجازات کنند، باید این سه نفر گزارش دهنده را مجازات کنند و شلاق بزنند، ولا تجسسوا آیه قرآن است، ما حق نداریم جستجو کنیم ببینیم چه کسی گناه می‌کند و آن را به دیگران بگوییم.

وی افزود: آیا کسی حق دارد به بهانه مطالبه گری یا دلسوزی برای مردم، به آبروی کسی تعرض نماید؟ کسانی که مرزهای اخلاقی و شرعی را می‌شکنند هرگز دلسوز مردم نیستند.

امام جمعه عالیشهر عنوان کرد: مهمترین سخنرانی امام ما در اول سال است که مهمترین مشکل مردم و کشور را بیان می‌کنند و بهترین راه حل را ارائه می‌نمایند، امسال هم رهبر معظم انقلاب مسئله تحول را عنوان کردند که با توجه به شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است، فرمودند مهمترین مشکل کشور مسئله اقتصادی است که باید متحول شود و ملت ایران چون قوی است، پس می‌تواند این تحول را ایجاد کند.

وی با طرح این سوال که نشانه قدرت ملت ایران چیست؟ یادآور شد: دو دلیل عمده این است، یک غلبه ملت ایران بر زنجیره خصومت‌های پی در پی چند ۱۰ ساله دشمنان اسلام اعم از تحریم‌های فلج کننده، کودتاهای مختلف، جنگ نظامی، فشارهای سیاسی، تهاجم رسانه‌ای و توطئه‌های امنیتی است.

حجت الاسلام حمیدی نژاد ادامه داد: دلیل دوم پیشرفت‌های بزرگ ملت ایران در دوره تحریم‌های بی‌سابقه و محاصره اقتصادی در حوزه‌های مختلف علوم، فناوری، نانو، زیست فناوری، هسته‌ای، هوافضا و دفاعی که ما در میان حدود ۲۰۰ کشور در دنیا رتبه‌های سوم تا دهم را داریم و پیشرفت‌های ما در زیرساخت‌های کشور مثل جاده، ریل، سد، پالایشگاه، بیمارستان و همچنین پیشرفت در حوزه روابط خارجی که دشمن می‌خواست ما را منزوی کند، ولی برعکس ما توانستیم رابطه با کشورهای آسیایی و همسایگان را صد در صد محکم‌تر کنیم.

وی ابراز کرد: امروز در حالی که ملت ایران و جمهوری اسلامی روز به روز قوی‌تر و مشکلاتش کمتر می‌شود، اما در مقابل دشمنان سرسخت ما وضعیتشان برعکس است و روز به روز ضعیف‌تر و مشکلاتشان بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام حمیدی نژاد تأکید کرد: با توجه به اینکه روسیه، چین، هند، عربستان و ایران به دنبال قطع وابستگی خود به دلار هستند، بنابراین شاهد وضعیت اسفناک اقتصادی آمریکا و در آستانه ورشکستگی قرار گرفتن بانک‌هایش هستیم.

وی عنوان کرد: سروری دلار به زودی از بین خواهد رفت و آمریکا از درون متلاشی خواهد شد، در مورد اسرائیل غاصب هم که این روزها شاهد تظاهرات گسترده مردم بر علیه دولت هست و فرانسه که شاهد تجمعات اعتراضی گسترده است و همچنین آلمان و انگلیس، که همه این‌ها نشان از افول غرب و قدرت یافتن اسلام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha