یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
راهپیمایی روز قدس

حوزه/ خروش مردم انقلابی ایران اسلامی از جمله شهر مقدس قم در راهپیمایی امروز آن هم ساعاتی پس از محتمل ترین شب قدر، جلوه ای ماندگار بود از اقتدار و عظمت حامیان همیشگی آرمان قدس شریف.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امسال یکی از متفاوت ترین راهپیمایی روز جهانی قدس را نه تنها در ایران اسلامی بلکه در اقصی نقاط عالم شاهد بودیم چه آن که ورای جمعیت باشکوه امسال، در داخل سرزمین های اشغالی نیز وضعیت خاصی حکمفرماست چه آن که به اذعان بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان عرصه بین الملل، نشانه های جدی مبنی بر اضمحلال سریع تر رژیم منحوس صهیونیستی وجود دارد و همین مساله راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال را جلوه ای دیگر بخشیده است. به تعبیر یکی از شهدا، مسلمین دو قبله دارند؛ قدس برای شهادت و کعبه برای عبادت و لذا بدون شک روحیه شهادت طلبی مسلمین که الگوهایی چون حاج قاسم دارند در برابر خوی سلطه گری رژیم کودک کش اسرائیل، تنها راه آزادی فلسطین از یوغ ظالمان صهیونیست است.

از سویی، حضور پرشور حامیان آرمان آزادی قدس شریف در راهپیمایی امروز بار دیگر ثابت کرد که فلسطین برای همیشه پاره تن امت اسلام باقی خواهد ماند و دشمنی ما با صهیونیست ها و حامیان آن ها در گذر زمان کهنه و کمرنگ نمی شود، بلکه هر سال که می گذرد بر غلظت کینه و نفرت ما از غده سرطانی منطقه افزوده می شود.

بیش از هفت دهه است که مفهوم سنگ در ادبیات بسیاری از آزادی‌خواهان جهان به نمادی از مقاومت با دستان خالی در برابر ظلم و تجاوز تبدیل شده است به خصوص در رابطه با قدس شریف و فلسطین مظلوم، با این حال در سال های اخیر با تقویت حمایت های ایران اسلامی از جریان مقاومت اسلامی و همبستگی میان امت های مسلمان، در کنار نماد سنگ، گروه های مقاومت مجهز به موشک در پاسخ به تجاوزگری های اشغالگران قدس شده اند و این نشانه تحولی معنادار در عرصه مقاومت است.

خروش مردم انقلابی ایران اسلامی از جمله شهر مقدس قم در راهپیمایی امروز آن هم ساعاتی پس از محتمل ترین شب قدر، جلوه ای دیگر بود از اقتدار و عظمت حامیان همیشگی آرمان قدس تا نشان دهند که هیچ گاه دست از یاری برادران و خواهران مظلوم خود در سرزمین های اشغالی برنخواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha