یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
رئیس قوه قضائیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به اهمیت تعامل و همراهی علما و طلاب با دستگاه قضا، تصریح کرد: روحانیون امروز نسبت به گذشته وظایف مهم‌تر و سنگین‌تری بر عهده دارند زیرا مردم اعتماد ویژه‌ای به ما دارند، بنابراین نباید این اعتماد را کمرنگ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در دیدار روحانیون و ائمه جمعه اهل سنت و تشیع استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شورای افتا بدانند که وظیفه شرعی و قانونی و انسانی بر عهده دارند و همواره باید پاسخگوی مردم و جامعه باشد.

رئیس قوه قضائیه افزود: علما و روحانیان در بحث صلح و سازش می توانند بسیار تاثیرگذار باشند و با حضور فعالانه خود نقش مهمی در تسریع پرونده های قضایی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به اهمیت تعامل و همراهی علما و طلاب با دستگاه قضا، عنوان کرد: روحانیون امروز نسبت به گذشته وظایف مهم‌تر و سنگین‌تری بر عهده دارند زیرا مردم اعتماد ویژه‌ای به ما دارند، بنابراین نباید این اعتماد را کمرنگ کرد.

وی با اشاره به اینکه نسل‌های سوم و چهارم انقلاب انتظارات بسیاری از ما دارند که باید آنها را محقق کرد، افزود: همانطوری که مردم نقش روحانیت را تاثیرگذار می دانند دشمن هم به این امر واقف است لذا برای ایجاد فتنه و توطئه در این صف دست به هر عملی می زند.

رئیس قوه قضائیه گفت: دشمن برای رسیدن به مقاصد خود حتی دست به ترور فیزیکی علما و روحانیون می‌زند که بارزترین نمونه جنایت دشمنان ترور و به شهادت رساندن ماموستا شیخ الاسلام و برهان عالی در کردستان است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای یادآور شد: مردم توقعات بسیاری از علما و روحانیون دارند و در این بین دشمن هم به دنبال خدشه وارد کردن به روحانیت است.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: برای مقابله با دشمنان و پیروزی در مقابل توطئه ها باید تقوا را پیشه خود سازیم البته در کنار تقوا نیازمند تحقیق و مطالعه برای پاسخگویی به شبهات هستیم.

وی اظهار کرد: روحانیت و مردم یک ارتباط تنگاتنگ با هم دارند لذا نباید اجازه داد که در این ارتباط خدشه ای وارد آید و باید هرکاری را از روی بصیرت و هوشیاری انجام دهیم زیرا دشمن تلاش می‌کند که بین مردم و روحانیت اختلاف و جدایی بیندازد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه اختلاف نظر در فتوا امری طبیعی است، افزود: هیچ کسی منکر اختلافات نیست ولی با این وجود نباید اجازه داد که اختلاف ها منجر به نزاع و اختلاف بین مردم شود، زیرا خواسته قلبی دشمن است.

وی ادامه داد: بنابراین ضروری است که مسائل اصلی و فرعی را با هم ادغام نکنیم، زیرا در صورت ادغام این دو امر راه نفوذ دشمنان باز می شود؛ دشمن در طول تاریخ نشان داده که برای او شیعه و سنی هیچ تفاوتی ندارد و اصل تخریب اسلام است.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اینکه تلاش دشمن برای فتنه انگیزی در بین مردم کردستان تاکنون بی اثر بوده است به برخی از ویژگی های مردم این خطه اشاره کرد و افزود: مردم کردستان دارای ویژگی های خاصی همانند مهمان‌نوازی، تدین و دلاوری هستند و همین امر باعث عصبانیت دشمنان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای از روحانیون درخواست کرد که با در زمینه پیشگیری و کاهش جرم در جامعه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha