سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 1085799
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۴
تصاویر/ مراسم بزرگداشت شهید حمیدرضا الداغی

حوزه/ مراسم بزرگداشت شهید حمیدرضا الداغی شامگاه چهارشنبه با حضور طلاب و روحانیون در حسینیه شهدا( صفاییه) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزار ی حوزه، مراسم بزرگداشت شهید حمیدرضا الداغی با حضور طلاب و روحانیون، نمایندگان بیوت مراجع، حجت الاسلام نمازی مشاور وزیر کشور، طلاب شهرستان سبزوار، بسیجیان تیپ ۸۳ امام صادق(ع)، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در حسینیه شهدا( صفاییه) قم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی با تاکید بر لزوم عبرت گیری از تاریخ افزود: در طول تاریخ افراد زیادی بودند که تا لحظه آخر دین ودیانت داشتند اما در دقیقه نود دین خود را از دست دادند. 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: در مواردی مشاهده می شود جامعه تیره و تار می شود و در روز روشن درب خانه پیامبر(ص) را آتش زدند و حضرت زهرا(س) با ناله کمک خواستند اما کسی کمک نمی کند، حضرت فاطمه(س) فرمودند از کسانی که ظلم کردند راضی نیستم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی عنوان کرد: پس از شهادت امام حسن مجتبی(ع) تابوت امام مورد هجوم قرار گرفت و تیرها به بدن مبارک امام مجتبی(ع) خورد، چه اتفاقی می افتد در روز روشن کسی عکس العملی نشان نمی دهد و به جریان کربلا می رسد. 

وی گفت: جهاد بر زن واجب نیست در یک صورت واجب می شود آن هم اینکه جان امام زمان(عج) در خطر باشد و کسی کمک نکند، به قصد کشتن امیرالمومنین(ع) وارد منزل شدند که حضرت زهرا(س) به کمک امام(ع) شتافت. 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: هنگامی که قرآن در جامعه دینی حاکم نباشد و سیره و سنت اهل بیت(ع) مورد توجه نباشد منکر علنی و معروف کنار می رود. 

لزوم برخود با ترویج کنندگان فرهنگ غرب در جامعه 

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: چرا با کسانی که تفکر غربی را در جامعه دامن می زنند برخورد نمی شود، با همه فشارهایی که وجود دارد و ترویج فرهنگ غرب ولی باز هم احترام به روحانیت را مشاهده می کنیم. 

وی تصریح کرد: کسانی که غر میزنند یک سیلی برای نظام نخوردند اما مدعی هستند، تعلقات مادی سبب دوری از مردم می شود باید بین مردم حضور داشت و درد آنها را دید. 

استادحوزه علمیه با تاکید بر اینکه جامعه نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارد، گفت: مسئولین در این زمینه رسالت مهمی بر عهده دارند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به جلوه های غیرت تصریح کرد: غیرت در دین مورد توجه است و اجازه تعرض به دین به هیچ کسی داده نشده و غیرت در دین یعنی خشم مقدس. 

وی با اشاره به شهادت شهید الداغی و غیرت این شهید افزود:حمیدرضا الداغی ناجوانمردانه به شهادت رسید و به زیر خاک رفت، هر حکمی برای اغتشاشگران صادر می شود باید به اطلاع مردم برسد. 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: متاسفانه آن قدری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بی توجهی شده که تبدیل به امر به منکر و نهی از معروف می شود، متاسفانه در جامعه شاهد برهنگی و نیمه برهنگی هستیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی خاطر نشان کرد: نسل جوان میزان اطلاعاتی که درباره کرونا دارد درباره حجاب و اهمیت آن ندارد، باید در این زمینه اقدام به تولید برنامه های با محتوا در رسانه ملی با موضوع اهمیت حجاب شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha