دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
کد خبر: 1087671
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
حجت الاسلام میرعلایی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان از برگزاری دوره های روش تحقیق ویژه اساتید حوزه استان خبر داد. 

حجت الاسلام میرعلایی راد معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان از برگزاری دوره های روش تحقیق ویژه اساتید حوزه استان خبر داد و اظهار داشت: در سال ۹۶ مصوبه ای با عنوان ماده واحده به حوزه ها و مدارس علمیه ابلاغ شد مبنی بر اینکه اساتید پژوهش حوزه های علمیه کشور برای دریافت یا ارتقای حکم استادی خود می بایست یا از پایان نامه سطح ۳ و ۴ دفاع کنند و یا اینکه حداقل یک دوره آشنایی با فرآیندهای پژوهشی و روش تحقیق را پشت سر بگذارند که برای این کار پنج سال مهلت در نظر گرفته شد و با توجه به نیاز حوزه ها این مدت یکسال تمدید شد.

وی افزود: علی رغم تلاش های فراوان جمع کثیری(در حدود دویست نفر) از اساتید هنوز مشمول حضور الزامی در دوره های روش تحقیق و کسب گواهی پایان دوره بودند از این رو معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان باهماهنگی و همکاری معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور طرح برگزاری غیرمتمرکز دوره های روش تحقیق اساتید را در دستور کار قرار داد.

وی ابراز داشت: الحمدلله اسفند ماه سال گذشته پنج دوره روش تحقیق بصورت همزمان در شهرستان های آبادان، شوش، شوشتر، اندیمشک و اهواز برگزار شد که با استقبال بالای اساتید حوزه علمیه خوزستان روبرو شد و در حدود ۱۰۰ نفر از اساتید حضور یافتند.

وی ادامه داد: در مرحله ی دوم برگزاری این دوره ها از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت ماه سه دوره ی دیگر در شهرهای باغملک، سوسنگرد و اهواز برنامه ریزی و اجرا شد که در این سه دوره ۶٠ نفر از اساتید حوزه علمیه خوزستان حضور داشتند.

حجت الاسلام میرعلائی ادامه داد: آشنایی با فرآیند پژوهش وروش تحقیق، مراحل مختلف تحقیق از جمله مسئله یابی و مسئله شناسی، تدوین طرح نامه، جمع آوری و پردازش اطلاعات و تدوین گزارش تحقیق در قالب مقاله یا رساله از سرفصل های آموزشی دوره روش تحقیق بود.

وی در پایان گفت: از امتیازات دوره روش تحقیق می توان به ارتقای کیفی و محتوایی اساتید، اشراف آنها نسبت به فرایند پژوهش و همچنین افزایش امتیاز در شهریه تکمیلی اساتید اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha