پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مسئول تعلیم و تربیت سپاه جویبار گفت: زنان نقش تربیتی و صالح پروری در اعتلای جامعه دارند؛ زن صالحه می‌تواند فرزندان صالحی تربیت کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت‌الاسلام حیدر قاسمیان‌، مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه جویبار روز گذشته به مناسبت دهه کرامت در جمع طلاب مرکز تخصصی ریحانه الرسول(سلام الله علیها) این شهر ضمن اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت و تأثیر آن در فضای عمومی جامعه گفت: هدف از خلقت انسان رسیدن به کمال است و قرآن و سنت به خوبی راه و رسم و شرایط وصول آن را برای همگان روشن کرده است .

وی با تأکید بر جامعیت دین اسلام و مکتب شاگرد پرور اهل بیت (علیهم السلام) بیان کرد: برای داشتن زندگی عفیفانه و منطبق بر رضایت الهی، باید به دامان اهل بیت(علیهم السلام) پناه ببریم و راه و روش صحیح تربیتی را از این بزرگان بیاموزیم.

قاسمیان با بیان اینکه طلاب و مبلغین شاگردان مکتب اهل بیت(ع) هستند، اظهار کرد: امروز طلاب و مبلغین به عنوان طلایه داران تربیت با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند و شبهاتی که به ویژه در حوزه زنان رایج است باید توسط مبلغین پاسخ داده شود .

وی در ادامه با تأکید بر بی بدیل بودن نقش بانوان در تربیت جامعه، افزود: بانوان نقش محوری و پر اثری در اصلاح تفکرات انحرافی جامعه دارند و می‌توانند با تاسی از زنان تمدن ساز در تاریخ همچون حضرت زینب(سلام الله علیها) نقش کلیدی در سازندگی جامعه داشته باشند .

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه جویبار همچنین با اشاره به الگوهای دینی خاطرنشان کرد: زنان نقش تربیتی و صالح پروری در اعتلای جامعه دارند؛ زن صالحه می‌تواند فرزندان صالحی تربیت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha