چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
سرای حضرت خدیجه

حوزه/ مدیر سرای حضرت خدیجه(س) از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی تربیتی به مناسبت دهه پرفیض کرامت ویژه طلاب و دانشجویان سرا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم سیده زهرا حسینی اعلام کرد: هم‌زمان با حلول ماه شریف ذی القعده، ولادت پرخیروبرکت کریمان آل طاها حضرت امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه علیها السلام و آغاز دهه کرامت، روزهای این 10 روز نام گذاری و برای هر روز برنامه‌های متنوعی در سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها ویژه طلاب و دانشجویان خوابگاهی جامعة الزهرا علیهاالسلام برنامه‌ریزی شد.

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: از جمله این مراسم‌ها می‌توان به برپایی جشن ولادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و گرامیداشت روز دختر همراه با اهدای هدیه روز دختر به دختران طلبه و دانشجوی ایرانی و غیرایرانی خوابگاهی، حضور خادمان حریم قدس رضوی علیه‌السلام و اهدای تبرّکی آستان قدس و همچنین برپایی غرفه های فرهنگی، هنری، ورزشی و ... اشاره کرد.

حسینی افزود: در این مراسم، سرکار خانم برقعی، مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به همراه معاونان و برخی مدیران مجموعه در کنار طلاب و دانشجویان سرا حضور داشتند.

وی ادامه داد: در چهارمین روز از دهه کرامت که مصادف با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر بود، با همّت بسیج طلاب و اداره کل امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، جمع زیادی از طلاب و دانشجویان سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها از نمایشگاه هوا فضای سپاه در باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند و پس از آن، در مسجد مقدس جمکران به اقامه نماز جماعت مغرب و عشا پرداخته و شام را مهمان سفره متبرّک مسجد جمکران شدند.

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها بیان داشت: برپایی محفل انس با قرآن و قرائت قرآن کریم، هدیه به ذوات مطهّر امام رضا و حضرت معصومه علیهما السلام، قرائت زیارتنامه حضرت معصومه علیها السلام به صورت دسته جمعی، استفاده از ویزیت و خدمات پرستاری رایگان در یک روز به همت اداره رفاه و سلامت طلاب از دیگر برنامه‌های اجرا شده در دهه کرامت بود.

حسینی همچنین به برنامه شب شعر با حضور شاعران اشاره کرد و گفت: این برنامه تحت عنوان شب شعر آیینی ترمه به همت مرکز آموزش های آزاد و مهارتی و با همکاری مسئولان و طلاب سرای حضرت خدیجه علیها السلام در محوطه سرا انجام شد.

وی تصریح کرد: برگزاری جشن میلاد امام رئوف علی بن موسی الرضا علیه السلام با برنامه‌های متنوع سخنرانی، مولودی و نمایش تئاتر به همت طلاب سرا از دیگر برنامه‌های این دهه بود.

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها یادآور شد: دومین نشست اساتید راهبر با طلاب بین الملل و برنامه‌های تربیتی، فرهنگی و تفریحی در باغ دستجرد با همکاری اداره کل دفتر بین الملل برگزار شد.

حسینی افزود: طلاب بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در راستای طرح دوره رسالت و در آخرین روزهای دهه کرامت همزمان با پایان ترم درسی جهت تجدید قوا و آمادگی برای امتحانات در اردوی تفریحی تربیتی باغ دستجرد شرکت کردند.

وی بیان داشت: در این اردو که با همکاری و حمایت اداره هماهنگی طلاب بین الملل و مشارکت مؤسسه بین المللی رسالت صورت گرفت، بانوان طلبه روزانه و سرای حضرت خدیجه علیهاالسلام با همراهی مسئولان سرا و اساتید راهبر جهت آموختن درس‌ها و مهارت‌های زندگی در این برنامه حضور یافتند.

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: برگزاری نشست صمیمی اساتید طرح راهبر با طلاب بین الملل، مسابقات ورزشی، کسب مهارت‌های زندگی، مشارکت و آموزش اردوداری، نماز جماعت، اهدای جوایز و غیره از برنامه‌های این اردو بود.

تصویر خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha