چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
تصاویر/ اولین مجمع عمومی انجمن علمی امامت حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی گفت: در عرصه امامت، عقب ماندگی های علمی بسیاری داریم. حدود ۱۵ سال پیش که رشته امامت را در سطح ۳ پیشنهاد دادیم تعداد اساتید امامت به اندازه انگشتان دست هم نمی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی در نخستین نشست مجمع عمومی انجمن علمی امامت حوزه‌های علمیه که همراه با انتخاب هیئت مدیره و بازرسان در محل بنیاد بین المللی امامت در قم برگزار شد گفت: حجج اسلام والمسلمین برنجکار، میرباقری، رفیعی، مروجی طبسی، انصاری، شکوری، نجارزادگان، جباری، علیزاده، خسروپناه و رضا نژاد و سبحانی مأموریت یافتند که این انجمن را تأسیس کنند.

وی افزود: در عرصه امامت، عقب ماندگی های علمی بسیاری داریم. حدود ۱۵ سال پیش که رشته امامت را در سطح ۳ پیشنهاد دادیم تعداد اساتید امامت به اندازه انگشتان دست هم نمی رسید. با وجود رشته کلام، نگاه خاصی به این رشته بود. امروز خوشبختانه نه تنها در سطح سه دوره های مختلفی در قم و سایر شهرستان ها اجراشده بلکه سطح چهار نیز راه اندازی شده است و امروز نیز شاهد فعالیت محققان جوان در این رشته هستیم.

مدیر بنیاد امامت بیان کرد: انجمن های علمی به دنبال هماهنگی و هم افزایی بین فعالان یک رشته علمی هستند. نکته مهم این است که انجمن های علمی، کل فعالیت هایشان آزاد است و متکی به سرمایه های آزاد مجمع هستند و اعضا با رأی گیری انتخاب می شوند. تمام فعالیت های انجمن همگی افتخاری است و فارغ از برنامه های رسمی حوزه است.

وی گفت: انجمن هایی موفق هستند که فعالان در آن از انگیزه کافی برای کار در حوزه خارج از نظام رسمی ورود کنند. از تعداد انجمن هایی که تشکیل شده است، امروزه تنها انجمنی شاخص و اثرگذار است که فعالان آنها خودانگیخته هستند و با نگاه تخصصی وارد می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی اظهارکرد: انجمن هایی که فعالان آنها با اصرار و نگاه انگیزه ای اولیه وارد می شوند در نهایت به دلایل مشکلات و گرفتاری های شخصی و... فعالیت آنها کمتر می شود.

وی افزود: همه ما در اینجا عهد می بندیم که حال حضور پیدا کردیم و توفیق یافتیم که نام ما در دفتر امامت و ولایت ثبت شده است، چنانچه با حضور پرشور فعالان این حوزه، این انجمن تشکیل شده است امیدواریم که در ادامه نیز این حضور بیشتر شود. تک تک اعضا به عنوان کسانی که صاحب رأی هستند باید در این انجمن کوشا باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha