چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
مردم سالاری

حوزه/ در انقلاب اسلامی نهادهای اجتماعی برخاسته از دل مردم باید بیش از نهادهای حاکمیتی در میدان باشند و اساسا نهاد حاکمیتی به ایجاد مقتضی و رفع موانع اکتفا کند و همچنین باید از سرریز نهادهای اجتماعی و مردمی تغذیه کند؛ همان طور که سپاه از بسیج شکل گرفت و همچنان تغذیه می‌کند؛ همان طور که قرار بود «با جهادسازندگی، وزارتخانه‌ها جهادی شوند اما جهاد، وزارتخانه شد» و نهاد مردمی اش را سوزاندند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید مهدی هاشمی‌منش در مطلبی به مناسبت روز فرمان تشکیل جهادسازندگی آورده است:

یکی از راهکارهای رهاشدن از این قفل شدگی در عرصه فرهنگ و اقتصاد، حجاب و تولید، قیام مردم و حضور آنها در میدان حل مسئله به شرط عقلانیت، نظم و اتصال به مبانی است که امام عزیز ما پیام تشکیل جهادسازندگی را اینگونه آغاز کرده اند:

«ما در مشکلات باید متوسل شویم به ملت»

و مقام معظم رهبری صراحتا در سخنرانی ۱۳۹۸/۳/۱ هفت مأموریت از جمله مأموریت‌های اقتصادی و فرهنگی را پیش روی ملت قرار می دهند و حلقه های میانی را برای حرکت به سمت حل مسائل در این حوزه ها فرا می خوانند.

امروز باید برای حل مسئله توده های مردم به صحنه بیایند و تحقق این مهم بر دوش حلقه های میانی است.

نشستن و منتظر دولت و حاکمیت ماندن، غر زدن به تو چه و به من چه، برای قبل از بهمن ۵۷ است !

در انقلاب اسلامی نهادهای اجتماعی برخاسته از دل مردم باید بیش از نهادهای حاکمیتی در میدان باشند و اساسا نهاد حاکمیتی به ایجاد مقتضی و رفع موانع اکتفا کند و همچنین باید از سرریز نهادهای اجتماعی و مردمی تغذیه کند؛ همان طور که سپاه از بسیج شکل گرفت و همچنان تغذیه می کند؛ همان طور که قرار بود «با جهادسازندگی، وزارتخانه‌ها جهادی شوند اما جهاد، وزارتخانه شد» و نهاد مردمی اش را سوزاندند.

اگر حلقه های میانی با طراحی درست بتوانند در زمینه های مختلف مردم را به میدان حل مسئله بیاورند، هم گره ها باز می شوند و هم سرعت حرکت نظام اسلامی به سمت تشکیل دولت و جامعه اسلامی بیشتر می شود.

اساسا تحقق سرریز نهادهای مردمی و اجتماعی به درون نهادهای حاکمیتی یعنی سرریز نیروهای متعهد و به تبع سرریز ارزشها درون ساختارهای حاکمیت و کشاندن آنها به سمت جامعه اسلامی است.

امروز به تعبیر مرحوم آقای شاه آبادی باید به دور از غرور و یأس، عده و توده را ذیل پرچم ولایت به میدان آورد تا بتوان امراض جامعه اسلامی را درمان کرد.

این مهم نیاز به طرح هایی دارد که توده مردم را به میدان «همه باهم جهاد سازندگی» بکشند! و از این کسلی، انتظار افراطی، تنبلی و نخوت سنگین رهایشان کنند.

این وظیفه حلقه های میانی است که برای مردم خروج کنند و به حرکت در بیایند.

«کنتم خیر امة اخرجت للناس» که آن خروج للناس است نه علی الناس که از دل آن سپاه قدس رشد می کند و نه داعش.

امروز باید مردم میدان داران اصلی باشند.
حرف نوی انقلاب اسلامی همین است ! حرف نوی انقلاب اسلامی که چون عصای موسی به معجزه می ماند، معیت مردم و ارزشهاست.

نه مردم بدون ارزشهاست و نه ارزشها بدون مردم؛ نو سوسیالیسم است نه لیبرالیسم.

که خلاصه جمهوری ما این است : خدا و مردم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha