جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
اجاره مسکن

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های دولت و مجلس در خصوص مسکن، گفت: صاحب خانه‌ها در اجاره دادن منزل انصاف را رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد با اشاره به شرایط سخت مستاجرین برای اجاره مسکن، اظهار کرد: هر ساله در ایام تابستان که زمان جابه جایی خانواده‌ها است، با مشکلی به نام اجاره مسکن توسط خانواده‌هایی مواجه می‌شویم که تعداد فرزندشان از دو نفر بیشتر است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه چیزی که در این سال‌ها به شدت مشهود بوده، بی‌میل بودن صاحبان املاک به اجاره دادن خانه‌هایشان به خانواده‌های دارای چندین فرزند است که جای تأسف بسیار دارد، با توجه به اینکه این سال‌ها به علت گرانی بیش از حد مسکن، شاهد تغییر رویکرد صاحبان املاک در اجاره دادن منزل هستیم که اصلا رویکرد درستی نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه دولت قبل در امر ساخت مسکن اصلا خوب عمل نکرد و مشکلات کنونی به همین دلیل به وجود آمده، خاطرنشان کرد: دولت فعلی برنامه‌های بسیار خوبی در امر تشویق به ازدواج، فرزندآوری و ساخت مسکن ارائه کرده ولی میزان کمبود و کاستی آن، آنقدر زیاد است که شاید چندین سال نیاز به زمان داشته باشد تا بتوان، کاستی‌های گذشته را مرتفع ساخت.

شمس به طرح مجلس در خصوص دریافت مالیات از خانه‌های خالی اشاره کرد و گفت: اگر این طرح به درستی اجرا شود، بدون شک شاهد تحولاتی در کاهش قیمت مسکن و اجاره بها خواهیم بود که امیدواریم با همت دولت و مجلس انقلابی این طرح و طرح‌های مشابه که برای استحکام بنیان خانواده ارائه شده، سریعتر عملیاتی شوند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد، با اشاره به اینکه صاحب‌خانه‌ها با اجاره ندادن منزلشان به خانواده‌های دارای چندین فرزند به نوعی خیر و برکت را از خود دور می‌کنند، اظهار کرد: خدای متعال خیر و برکت را در فرزندان خانواده قرار داده، اینکه صاحب خانه‌ها با این مسئله مقابله می‌کنند، در نزد پروردگار خوشایند نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مستاجر IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    1 0
    متاسفانه انصاف در خیلی از صاحب ها از بین رفته، اجاره های گران، بی توجهی به شرایط روز کشور و تذکر در خصوص تعداد فرزندان، باعث شده که مستاجرین با مشکل بسیار زیاد مواجه بشن، اصلا درست نیست