شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
سید علیرضا ادیانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: امروز اگر ما بخواهیم فراجا را یک قدم به آن تراز انقلاب اسلامی نزدیک کنیم باید روی دو معروف غیرت دینی و حیا و عفت پافشاری کنیم به طوری که در رفتار فرماندهان و کارکنان مشهود باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، در هفتمین دوره بصیرت در قم اظهار داشت: در روزهای نخستین ماه ذی الحجه ماه بندگی و موسم حج و اعیاد بزرگ قربان و غدیر در کنار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) توفیق دیدار شما فرماندهان حاصل شد و خدا را بر این نعمت شکرگزارم.

وی ادامه داد: یکی از کارهای بسیار لازم و ضروری برای امروز و فردایمان توجه به خود و ایجاد فرصت برای تفکر و تدبر درباره خود و نیز رابطه خود با پروردگار، همنوعان و طبیعت است و همه معرفت همین است و جز این چیز دیگری نیست .

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا افزود: امروز اگر ما بخواهیم فراجا را یک قدم به تراز انقلاب اسلامی نزدیک کنیم، باید روی دو معروف غیرت دینی و حیا و عفت پافشاری کنیم به طوری که در رفتار فرماندهان و کارکنان مشهود باشد.

وی تصریح کرد: سازمان فراجا به همان میزان که برای برقراری امنیت جامعه مسئولیت دارد به همان اندازه برای برقراری امنیت اخلاقی جامعه نیز مسئولیت دارد و باید کاری کند هم در درون خود و هم در جامعه، غیرت دینی و حیا و عفت موج بزند.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی اضافه کرد: غیرت دینی نیاز فوری و ضروری جامعه ماست و یکی از صفات بارز مومنین همین است.

وی با اشاره به روایتی از تاریخ صدر اسلام گفت: پس از پایان یکی از جنگ های مشرکان با رسول خدا و مسلمانان، دستور کشته شدن مشرکان از طرف خداوند صادر شد و همه آنها کشته شدند جز یک نفر که وی از رسول خدا پرسید همه کشته شدند و چرا مرا نکشتی ، پیامبر اسلام (ص) فرمود جبرئیل بر من نازل شد و گفت خداوند می فرماید در این شخص 5 خصلت صداقت، شجاعت، سخاوت، خوش اخلاقی با خانواده و غیرت دینی شدید نسبت به خانواده اش وجود دارد و خداوند این خصلت ها را دوست دارد و وی باید زنده بماند و آن شخص مشرک در همان جا شهادتین گفت و مسلمان شد و جالب اینکه در یکی از جنگ ها به فیض شهادت نائل آمد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: یکی از دلایل تشکیل حکومت اسلامی اجرای حدود و احکام الهی است و کسی نیست که نداند حجاب تکلیفی الهی ، شرعی، عقلی و قانونی است و بی حجابی زنان، نتیجه بی غیرتی مردان است.

وی با اشاره به نقش فرماندهان و مدیران عالی فراجا در تبیین معروف ها و منکرها ، افزود: دومین گام در ترویج معروف این است که شخص آمر باید خود عامل به معروف باشد و خود به آن عمل کند.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی، غیرت دینی و عفت و حیا را دو معروف مهم و غرور و تکبر و تبعیض را دو منکر مهم دانست و ابراز داشت: غیرت دینی یکی از برترین صفات انسان است و این صفت به قدری ارزشمند است که اگر کافری هم دارای این صفت باشد، خداوند به او نظر می کند.

وی خاطرنشان کرد: این دو معروف و دو منکر ضرورت انتظامی کشور است و نقش فرماندهان در نهادینه کردن این دو معروف و برچیدن و ریشه کن کردن این دو منکر، نقشی اساسی است و برای اینکه نقش خود را درست انجام بدهند ، اولین شرط آن، شناخت معروفات و منکرات است.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی با اشاره به دو منکر بزرگ جامعه بیان داشت: امروز بزرگترین منکر در درون سازمان تکبر و غرور است اگر فرمانده ای خود را بشکند و تواضع کند و با زیردستان دوست و رفیق شود بهتر می تواند به مشکلات آنها واقف و در صیانت از آنها موفق شود، تواضع است که انسان را بالا می برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یا معین IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    اعانکم الله تعالی