جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
نشست

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دعای روح‌بخش عرفه در تمام شهرستان‌های استان در روز چهارشنبه هفتم تیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، نشست جلسه برنامه ریزی جشن های عید غدیر خم و عید قربان عصر دوشنبه با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

قباد مبشری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با اشاره به اینکه در عید قربان برنامه نذر قربانی برای خانواده‌های نیازمند در سراسر استان برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قربانی توسط خیرین انجام و بین نیازمندان توزیع شد.

وی از اعلام آمادگی این نهاد برای دریافت نذورات و قربانی خیران و توزیع آن در بین نیازمندان خبر داد و گفت: با هماهنگی و برنامه‌هایی پیش‌بینی شده در این عید، قربانی و نذورات خیران به دست نیازمندان واقعی می رسد.

مبشری در ادامه افزود: یکی دیگر از خدمات کمیته امداد تأمین جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت خود می‌باشد که ۴۲۲ سری جهیزیه در دهه امامت و ولایت از عید قربان تا عید غدیر به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: هر سری جهیزیه شامل ۵ قلم کالای اساسی از جمله یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون و جارو برقی می باشد که برای تهیه و خرید آن سرجمع به ۱۲ میلیارد تومان هزینه شد.

سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست بیان کرد: اگر جهان بر منبع غدیر پیش می‌رفت خیلی از اتفاق‌ها و خیلی انحراف‌ها پیش نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه عید غدیر بزرگترین عید در جهان به شمار می رود، افزود: باید روی غدیر کار شود و اگر جدی بگیریم خیلی از مشکلات رفع می‌شود.

حجت الاسلام سید جواد خاضع مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز با بیان اینکه برگزاری دعای عرفه و نماز عید قربان از برنامه های مهم است، گفت: به مناسبت عید قربان و عید غدیر برنامه‌های متنوعی از جمله برپایی جشن عید غدیر، آذین بندی سطح شهر، طبخ و توزیع غذا، توزیع بسته غذایی، برپایی موکب، جشنواره شعر امامت و ولایت، کرسی آزاد اندیشی، اجرای برنامه‌های بصیرتی، نورافشانی شب عید غدیر توسط نیروهای مسلح و تبیین امر ولایت و غدیر و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام نصیر الاسلامی مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد هم ضمن تبریک فرارسیدن عید قربان، گفت: از عید قربان تا غدیر یک دهه فرصت است که در سال‌های اخیر با تلاش‌هایی که صورت گرفته مراسم‌های متنوعی در این ایام برگزار شده و امسال امیدواریم برنامه های باشکوه تری را برگزار کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به ویژه برنامه‌های این سازمان با هدف ترویج معارف اهل‌بیت(ع) و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اظهار کرد: این ویژه برنامه ها در تمام بقاع متبرکه و مساجد شاخص استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید رضا افتخاری مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هم از برگزاری دعای روح‌بخش عرفه در تمام شهرستان‌های استان در روز چهارشنبه هفتم تیرماه خبر داد و گفت: دعای عرفه در شهرستان گچساران ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این مراسم در مرکز استان ساعت ۱۷ در تپه شهدای گمنام برگزار می‌شود. مراسم دعای عرفه در شهرستان دنا راس ساعت ۱۷ در یادمان شهدای گمنام و در باشت در ساعت ۱۷:۳۰ در مصلای این شهر برگزار می‌شود. دعای عرفه ساعت ۱۷:۳۰ در مصلای شهر لنده و همین ساعت هم در مصلای چرام برگزار می‌شود.

افتخاری خاطرنشان کرد: دعای عرفه ساعت ۱۷:۳۰ در مسجد شهیدان جشان‌زاده بهمئی و همین ساعت در میدان مرکزی شهر دهدشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha