شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 1094718
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
ک

حوزه/ روز عرفه دربین الحرمین با حضور دلدادگان سراسرجهان اربعین میلیونی دیگری در حال رقم خوردن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کربلا، روز عرفه سال ۱۴۰۲ شمسی کربلای معلا با حضور میلیونی و بی نظیر عاشقان و دلدادگان اهل بیت (ع) از سراسر جهان با ملیت های مختلف خصوصا امت شهیدپرور ایران اسلامی در حال رقم خوردن حماسه میلیونی دیگری مانند اربعین می باشد.

دلدادگان اهل بیت(ع) که از دورترین نقطه دنیا و از ملیت و نژادهای مختلف با ترک خانه و کاشانه خود برای حضور در دعای عرفه امام حسین(ع) در بین الحرمین لحظه شماری می کردند هم اکنون با چشمانی گریان و اشک آلود و با بر سر و سینه زدن درهوای بسیار گرم و سوزان در بین الحرمین حضور یافته اند تا دعای پرفیض عرفه را قرائت کنند.

کسانی از کشورهای مختلف جهان امسال در این مراسم شرکت کرده اند که برای اولین بار قدم به چنین مکان مقدسی در طول عمر خود گذاشته اند.

یکی از دلایل حضور میلیونی و پرشور جمعیت در دعای عرفه کربلا به اذعان اکثر شرکت کنندگان خارجی در این مراسم، خصوصا کشورهای هند، یمن، پاکستان، سوریه، مصر، لبنان، کشورهای آمریکای لاتین و دیگر کشورها خاطر تاثیر گذاری انقلاب اسلامی ایران در افزایش معنویت است.

گرچه مسئولان و موکب های عراقی در اطراف حرم امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس(ع) در حد توان باخدمت رسانی، دادن نذری و آب سرد به زائرین به خوبی انجام وظیفه می نمایند و خدماتشان نیز ارزشمند و باعث تقدیراست، اماخدمت رسانی به جمعیت میلیونی در این ایام که هوا بسیار گرم و سوزان است به تنهایی از عهده یک کشور بر نمی آید بلکه نیازمند خدمت رسانی و همکاری مطلوب و شایسته موکب های دیگر کشورهای اسلامی نیز می باشد.

حضور علما، فضلای شهرهای نجف و کربلا، شخصیت های دینی، کشوری و لشکری نیز در این مراسم مشهود است.

گزارش:سید مصطفی دولت ابادی

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بنده خدا IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    0 0
    شکر خدا توفیق حاصل شد امسال عرفه بین الحرمین بودم. الهی که قسمت و روزی هرساله همه عاشقان و دلدادگان حضرت ارباب...الهی آمین