چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
بیانیه

سرپرست، کارکنان، اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان با صدور بیانیه‌ای اهانت به ساحت قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن سرپرست حوزه علمیه استان هرمزگان با انتشار بیانیه‌ای هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرده و آن را«مصداقی از خشونت‌گرایی و نفرت‌پراکنی و مغایر با ارزش‌های اصیل حقوق بشر» دانست.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»

زمینه سازی برای تکرار هتک حرمت مقدسات آسمانی بویژه همزمان با ایام مقدسه امت اسلامی و نیز تجمع میلیونی مسلمانان در کنگره جهانی حج، اقدامی تحریک آمیز، نسنجیده و غیر قابل قبول است.


این جسارت و توهین در کشورهایی که ادعای آزادی بیان و حقوق بشر دارند، بیش از گذشته دروغ و تزویر آنان را آشکار می‌سازد، قدسیت و نورانیت کتاب آسمانی قرآن کریم با این جهالت‌ها و رفتارها از بین نخواهد رفت و هر روز شاهد عظمت و بزرگی این کتاب نورانی خواهیم بود.

اساتید، طلاب و کارکنان حوزه علمیه استان هرمزگان، همانند سایر مسلمانان و آزاداندیشان جهان چنین اهانتی را برنمی‌تابد و به شدت آن را محکوم می‌کند.

از دولت سوئد انتظار می‌رود ضمن جلوگیری از تکرار اهانت به مقدسات، در این خصوص اصل مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی را بطور جدی مورد توجه قرار دهد.

وعده خداوند صادق است و نابودی دشمنان نزدیک است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha