سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
تصاویر / آیین رونمایی از کتاب غدیر شناخت

حوزه/ مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات ( حوزه های علمیه)، همزمان با عید سعید غدیر خم از کتاب "غدیر شناخت" با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات ( حوزه های علمیه)، همزمان با عید سعید غدیر خم از کتاب "غدیر شناخت" با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی رونمایی کرد.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام درویشی مدیر آموزش و پژوهش مرکز، گزارشی از فعالیت های مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات( حوزه های علمیه) مطرح نموده و پیرامون هم افزایی بین مراکز پاسخ گویی به شبهات در قالب پاسخ کده های موسسات و مراکز تخصصی و پاسخ کده های استانی توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری،در سخنانی گفت: مسأله پاسخ به شبهات در راستای موضوع جهاد تبیینی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند و بسیار جای کار داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: در پاسخ به شبهات در زمان کنونی بحث های مبنایی و اعتقادی بیشتر مورد نظر است. شبهات پیرامون عفاف و حجاب هم از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که مسأله روز جامعه می باشد و نیاز به کار دارد.

این استاد حوزه در ادامه شبهات مربوط به ولایت فقیه که در ایران و در عراق وجود دارد را نیز متذکر شده و گفت: باید پاسخ این شبهات به صورت مستمر و به روز داده شود.

وی تعدد مراکز پاسخ گویی به شبهات را متذکر شد و بیان کرد:، تعدد این گونه مراکز به نفسه چیز بدی نیست و نیاز به هم افزایی دارند خصوصا در بحث شبه پژوهی و رصد بهتر است بین مراکز پاسخ گو هم افزایی باشد تا در این راستا جلوی موازی کاری ها گرفته شده و از ظرفیت های موجود به صورت کامل استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha