دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
کاروان شوق دیدار با رهبر معظم انقلاب

حوزه/ سحرگاه امروز همراه شدیم با کاروان روحانیون و مبلغان حوزه علمیه قم که عازم دیدار با رهبر معظم انقلاب هستند.

خبرگزاری حوزه/آخرین باری که به دیدار حضرت آقا در حسینیه امام خمینی(ره) مشرف شده بودم، به دهه هشتاد برمی گردد، در این سال ها در موقعیت ها و مناسبت های مختلف پیش آمده تلاش می کردم که بار دیگر به دیدار ایشان مشرف شوم، توفیق با این حقیر یار نبود.

گویا از دعاهای روز غدیر به اجابت نشست و دیدار با ولی امر مسلمین رهبر عزیزتر از جان را نصیبمان کرد. همراه شدیم با مبلغان و روحانیون که طبق سنت هر ساله در آستانه موسم تبلیغی ماه محرم به دیدار رهبر فرزانه انقلاب می شتابند تا ضمن بیعت مجدد با ایشان توشه راهی از سخنان گهربارشان برداشته و چراغ راه خود قرار دهند.

به جمع مبلغان همسفرپیوستم و شور اشتیاقی وصف ناشدنی داشتند، طلبه های جوان معمم که مرا به سال های نه چندان دور برد که در قامت همین طلاب جوان، ایامی مشغول امر تبلیغ دین بودیم. ولی تقدیر سرنوشت ما را با رسانه گره زد.

نوای جرس کاروان، در خروس خوان ۲۱ تیرماه به صدا درآمد و کاروانیان با چهره هایی بشاش و حالی خوش سوار بر مرکب آهنین شدند.

شور وصف ناشدنی در صفوف کاروانیان است. ساعت چهار صبح است، ولی حال و احوال چشمانشان به سان چشم انتظارانی است که در انتهای هجر و رویت محبوب شان به سر می برند.

کاروان از قم به سمت تهران راه افتاد. مقصدشان جایی در دل تهران است. جایی سراسر عالم را تحت الشعاع خود قرار می دهد. جایی که هر چند وقت یک بار با تشعشع و مخابره سخنان یک ابر مرد بزرگ، جریان منطقه و حتی جهان را میخکوب می کند. جایی که بزرگترین تحلیلگران جهانی نشسته اند تا سخنان رهبر بزرگ این سرزمین را با تیم های تخصصی خود تحلیل کنند. آنها می روند تا پای منبع فیضی بنشینند که بی شک بزرگترین رهبر حال حاضر دنیا است.

این کاروان، کاروان مبلغانی است که قرار است از چند روز دیگر در سراسر کشور، آیین های حسینی را در سراسر کشور برپا کنند و در مساجد و مراکزی حضور یابند که شاید اگر آنها نباشند سال به سال کسی هم برای آنها از دین و دیانت و آخرت نگوید و یا شاید در دورترین روستا ها که مردمش آنتنی نداشته باشند که صدای کسی را بشنوند.

آنها می روند تا از منبع خورشید نور و توان بگیرند و فضای کشور را در این دوماه از آنچه  از مکتب امام صادق علیه‌السلام فراگرفته اند نورانی کنند. دیدار نزدیک محرم رهبر معظم انقلاب با مبلغان حسینی خط مشی یک ساله همه مبلغان این حوزه را مشخص می کند و این کاروان می رود تا به عنوان مشتی از خروار جهادگران تبلیغ و تبیین توشه ای برگیرند تا این بیانات ارزشمند برای همه مبلغان جهادگر کشور نقطه حرکت و عزیمتی باشد برای یک سال پرکار تبلیغی.

در ایستگاه اتوبوس حین انتظار برای حرکت، با یکی از مبلغان هم کلام شدیم. از حس و حالش می گفت که برای اولین بار است که در این مراسم شرکت می کند و بسیار خوشحال و خرسند است که می تواند برای اولین بار رهبر انقلاب را از نزدیک ببیند. سن و سال زیادی نداشت، ولی گویا کوله باری تجربه تبلیغی دارد.

میگفت در سالهای اخیر در مناطق مختلف کشور تبلیغ کرده است چون تبلیغ جهادی را خیلی دوست دارد. دوست دارد تبلیغ را به شکل جهادی و تبیینی انجام دهد و شهر به شهر و کوی به کوی بگردد و مهر و معارف مرتبط به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) را در سراسر کشور تبلیغ و تبیین کند.

او به ما گفت: امروز خیلی اشتیاق دارم که در محضر رهبر انقلاب حاضر شوم. خدا ما را دوست داشت که امروز به محضر رهبر انقلاب مشرف شویم. سوای پاداشی که از ارباب می گیریم، قطعا حضور در این روز عزیز در کنار بزرگ پرچمدار قیام حسینی در عصر حاضر حضور یابم و از سخنان گهربار ایشان استفاده کنم.

او تاکید کرد: سعی میکنم تمام سخنان ایشان را یادداشت کنم و جزء به جزء سخنان ایشان را ره توشه ای کنم برای کار تبلیغی ام. البته قبلا هم چنین می کردم ولی امروز فضا کاملا فرق دارد و سعی می کنم از تک تک لحظات حضورم در این فضا استفاده کنم.

یکی دیگر از حاضران در کاروان در گفتگو با ما گفت که برای دومین سالی است که با مرادش دیدار می کند.

این فاضل حوزوی اظهارکرد: امروز شوق وصف ناشدنی دارم و مثل کسی که برای اولین بار می خواهد رهبر و مقتدایش را ببیند ذوق و شوق دارم. الحمدالله و به کوری چشم دشمنان، رهبر ما در این سن و سال نیز مثل کوه با صلابت است و کلام آتشین صدها خطیب و سخنان نافذی چون صدها فیلسوف و حکیم را بر زبان دارد.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب سرمایه عظیمی است که باید از تک تک زندگی در عصر ایشان بهره ببریم. امیدوارم تمام سخنان ایشان برای همه ما طلاب سرمنشا یک حرکت عظیم باشد.

این مبلغ بیان کرد: حضرت آقا، امیدآفرینی و ذهن امیدآفرین را دوست دارند و همیشه مردم را در سخت ترین روزها به آینده بهتر و زندگی بهتر و شرایط بهتر امید داده اند. به نظرم در این شرایط نیز بهترین کار این است که امیدداشته باشیم و با توکل به خدا بر مشکلات غلبه کنیم.

وی عنوان کرد که امروز دوست دارم به رهبرمان بگویم که یک روزی نرسد که شما فکر کنید که تنهایید چون سربازان شما در سنگر حوزه برای اعتلای نام اسلام و انقلاب خواب و خوراک ندارند و هرجا لازم باشد برای دفاع از آرمان های انقلاب حاضر هستند. ....  .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha