یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
حجت الاسلام رادمرد

حوزه/ امام جمعه ماهدشت گفت: عملکرد شورای نگهبان می‌تواند مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد اما وقتی تصمیمی گرفته شد همگان حتی مخالفان آن نیز باید به‌قانون پای بند باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام رادمرد امام جمعه ماهدشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان حدیث شریف نبوی «ما بُنِی بِناءٌ فِی الإسلامِ أحَبَّ إلَی اللّهِ تَعالی مِن التَّزویجِ» و با اشاره به جایگاه مهم و بی بدیل خانواده از منظر اسلام، اظهار داشت: سخنی والاتر از این حدیث نبوی(ص)، در تبیین قداست خانواده نمی‌توان گفت، این سخن، اشاره به آن دارد که نهاد خانواده، زیر بنا و اساس همه نهادهای ارجمند در اسلام است.

وی افزود: تعبیر حضرت آقا هم برگرفته از همین معارف است که خانواده تنگه احد نظام اسلامی است، حکمت این قداست، در این عصر جاهلیت ثانی و جاهلیت مدرن، که باید آن را عصر خانواده‌ستیز بنامیم بیشتر از همیشه در تاریخ روشن می‌شود.

امام جمعه ماهدشت، با بیان اینکه خطری که در جهان امروز، نسل بشر را تهدید می‌کند، تقدّس‌زدایی از کانون خانواده است، اظهار کرد: سران استکبار و استثمار که قداست خانواده را مانعی اساسی در برابر مطامع و خواسته‌های نامشروع خود می‌بینند، با همه توان، تلاش می‌کنند در جهت تقدّس‌زدایی از خانواده، فرهنگ‌سازی نمایند.

وی تصریح کرد: موضوع خانواده به طور کلی در سه محور، قابل بحث و بررسی است: ۱.تشکیل خانواده، ۲. عوامل تحکیم و تعالی خانواده ۳.آسیب‌ها و عوامل فروپاشی آن که اسلام در هر سه زمینه رهنمودهای بسیار مهم و سازنده‌ای دارد و بی‌شک مجموعه‌هایی که در این حوزه تکلیف دارند باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.

حجت الاسلام رادمرد با اشاره به نزدیکی ایام ماه محرم، خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) به جابر جُعفی می‌فرمایند: یا جابرُ، بَلِّغْ شِیعَتی عَنّی السَّلامَ، و أعْلِمهُم أنَّهُ لا قَرابَةَ بَیْنَنا و بَینَ اللّه ِ عزّ و جلّ، و لا یُتَقرَّبُ إلَیهِ إلاّ بالطَّاعةِ لَهُ. یا جابرُ، مَن أطاعَ اللّه َ و أحَبَّنا فهُو ولیُّنا، و مَن عَصی اللّه َ لَم یَنْفَعْهُ حُبُّنا، ای جابر! سلام مرا به شیعیانم برسان و به آنها بگو که میان ما و خداوند عزّ و جلّ هیچ خویشاوندی نیست و کسی مقرّب خدا نشود جز با فرمانبرداری از او، ای جابر! هر کس خدا را فرمان بَرَد و ما را دوست بدارد، دوست ما است و هر کس خدا را نافرمانی کند محبّت ما سودش نرساند.

وی یادآور شد: بنابراین هیئات مذهبی و سایر محافل که در این ایام برگزار می‌شود این اصل باید در برنامه محتوایی ارائه شد و تربیت صورت گرفته، باید اثرش دیده شود.

حجت الاسلام رادمرد خاطرنشان کرد: در مجالس عزاداری ماه محرم، سه ویژگی باید وجود داشته باشد: ۱. عاطفه را نسبت به حسین‌بن‌علی و خاندان پیغمبر بیشتر و مستحکم‌تر کند، ۲. نسبت به حادثه عاشورا باید دیدِ روشن و واضحی به مستمع بدهد و ۳. نسبت به معارف دین، هم ایجاد معرفت و هم ایجاد ایمان کند.

وی با بیان اینکه ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان است، اظهار کرد: از زمانی که این نهاد تأسیس شد جریان‌ها و عناصر مخالف با حاکمیت دینی با آن مخالفت کردند، تا آن‌جا که برخی نیروهای سیاسی و جناحی وارد میدان حمله و توهین و تضعیف شورای نگهبان شدند.

وی افزود: این مسأله پس از گذشت یک دوره از مجلس شورای اسلامی و در آستانه برگزاری انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی، آنقدر پیش رفت که امام خمینی(ره) نسبت به‌آن هشدار داده و فرمودند: «من به‌این آقایان هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به‌ فقهای شورای نگهبان، امری خطرناک برای کشور و اسلام است و همیشه انحرافات به‌تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و در آخر رژیم را ساقط می‌نماید».

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز می‌فرمایند، دشمنان نظام اسلامی در تبلیغاتِ خودشان یکی از نقاطی که متصل شاید در هیچ برهه‌ای نباشد که این نقطه را فراموش کنند، مورد بمباران تبلیغاتی قرار می‌دهند، شورای نگهبان است، آن‌ها از وجود این دستگاه مهم و اثرگذار ناراحتند.

وی با بیان اینکه علیرغم جایگاه والای شورای نگهبان از نگاه امامین انقلاب، طبیعی است که تمام اقدامات این شورای مکرم در برخی موارد مورد موافقت نباشد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «حالا بنده ممکن است با بعضی از این نظرات شورای نگهبان موافق هم نباشم، اما شورای نگهبان بر طبق وظیفه‌ دینی عمل می‌کند، بر طبق قانون عمل می‌کند. این‌ها مردمان متشرع و پرهیزگاری هستند و مقید به‌وظیفه‌ دینی هستند، طبق وظیفه‌ دینی عمل می‌کنند. حالا ممکن است بنده مثلاً با یک مورد، دو مورد یا کمتر یا بیشترش موافق هم نباشم اما اعتقادم بر این است که آن‌ها طبق وظیفه‌ دینی عمل می‌کنند».

وی یادآور شد: این نکته بیانگر آن است که عملکرد شورای نگهبان می‌تواند مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد، اما وقتی تصمیمی گرفته شد همگان حتی مخالفان آن نیز باید به‌قانون پای بند باشند، فلذا در داخل و خارج جریان‌ها خصوصا نزدیک انتخابات این نهاد ارزشمند را تخطئه می‌کنند در همه حکومت‌ها نهادهایی وجود دارد که نقش همین شورای نگهبان را دارند، چه طور برای آنها خوب است و برای ما نه، آن هم به‌خاطر این که آنها مخالف حاکمیت دین هستند، شورای نگهبان ما نگهبان شریعت اسلام و قانون اساسی است، بنابراین تضعیف آن جایز نیست.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha