دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
1

حوزه/ بر همگان تکلیف است تا به صورت کاملا علمی و منطقی از کیان شیعه دفاع کرده و به مسئله ولایت امیرالمومنین علی(ع) بپردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با ایام خجسته دهه ولایت و امامت و روز مباهله آیین رونمایی از کتاب «انتصاب، سیره مدیریتی رسول خدا (ص)» با حضور حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین مروجی طبسی«عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم»، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری «قائم مقام دانشگاه ادیان و مذاهب»، حجت الاسلام والمسلمین سید  محمد  طباطبایی یزدی «نوه صاحب عروه الوثقی» و دکتر حبیب عباسی «معاون رسانه شبکه حضرت ولیعصر (عج)» در موسسه ولاء صدیقه (سلام الله علیها) برگزار شد.

در این آیین حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی با بیان این‌که دفاع از ولایت یک مسئله واجب است گفت: امروز با توجه به هجمه‌هایی که از طرف مخالفان بر عقاید شیعه وارد می‌شود بر همگان تکلیف است تا به صورت کاملاً علمی و منطقی از کیان شیعه دفاع کرده و به مسئله ولایت امیرالمومنین علی(ع) بپردازند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد؛ ارائه نقدهای علمی و مستدل در پاسخ به شبهات و طرح مباحث دقیق و بیان حقایق تاریخ اسلام یکی از رسالت‌های ما در عصر حاضر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود؛ برخی از کتب و آثاری که نوشته می‌شوند، واقعاً ارزش چاپ و انتشار ندارند. اما این کتاب حجت الاسلام رضا نظری که ایده‌ای برداشته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد وی در دانشگاه ادیان و مذاهب بوده است، یک کتاب ارزشمندی است و از معدود کتاب‌هایی است که خودم پیشنهاد تقریظ دادم و برای این کتاب تقریظی نوشتم و این کتاب یک مساله‌ مهمی را مطرح کرده که باید بدان توجه کرد.

در ادامه این آیین حجت الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری «قائم مقام دانشگاه ادیان و مذاهب» با اشاره به این‌که کتاب «انتصاب، سیره مدیریتی رسول خدا (ص)» از جهات مختلف دارای حایز اهمیت و دارای ابعاد کلامی، تاریخی؛ سیاسی و مدیرتی است، گفت: مباحث مطرح شده در این کتاب مسئله روز و جنبه عملیاتی و کاربردی دارد و یک موضوع سنتی پویاست و ریشه در تاریخ دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که هسته اولیه کتاب «انتصاب، سیره مدیریتی رسول خدا (ص)» پایان‌نامه‌ای بوده که در دانشگاه ادیان و مذاهب از آن دفاع شده است، ادامه داد؛ عمده منابع کتاب از منابع اهل سنت استفاده شده و در واقع یک جدال احسن و دارای نظم و ترتیب و قلم روان می‌باشد و تقریظی که آیه الله طبسی بر این کتاب زده بهترین دلیل بر شایستگی این کتاب می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی طباطبایی یزدی دیگر سخنران این مراسم نیز گفت: موضوعی که مولف کتاب انتخاب کرده بسیار بدیع است و به تعبیری ابتکاری بوده و جای تقدیر دارد، وی همچنین گفت: منابع این کتاب از منابع دست اول می‌باشد و ادبیات آن نیز شیوا و برای نسل امروز قابل استفاده و تأثیرگذار خواهد بود.

در آغاز این آیین حجت الاسلام و المسلمین رضا نظری مولف کتاب «انتصاب، سیره مدیریتی رسول خدا (ص)» با ارائه‌ی گزارشی از مباحث مطرح شده در این کتاب گفت: همواره در مسلک سیاسی اهل سنت موضوع «انتخاب» مطرح بوده و در تفکر شیعه مسئله «انتصاب» اولویت داشته است و در این کتاب تلاش داشتم با رجوع به تاریخ صدر اسلام به بررسی مسئله انتخاب و انتصاب در سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) بپردازم.

گفتنی است: حجت الاسلام والمسلمین رضا نظری همینک در مقطع دکتری رشته کلام شیعه در دانشگاه ادیان و مذاهب به ادامه تحصیل مشغول است و این کتاب ثمره تحقیقات و پژوهش‌های حجت الاسلام والمسلمین رضا نظری به عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد وی در دانشگاه ادیان و مذاهب می‌باشد که از سوی انتشارات«دلیل ما» به زیور طبع آراسته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha