یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 1098229
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
توصیه تبلیغی آیت الله حائری شیرازی

حوزه/ سالها پیش در قم، درس مرحوم آیت الله العظمی آقای داماد شرکت می کردم. این آقایانی هم که الآن جزء رده اوّل های حوزه هستند مثل حضرت آیت الله مکارم، آیت الله آقا موسی [شبیری] زنجانی و ... در بحث فقه صبح های ایشان شرکت می کردند. بعد از ماه رمضان، رفتم درس مرحوم آقای داماد. ایشان گفت که ماه رمضان جایی برای تبلیغ رفتی؟ گفتم: نه! در حالی که در آن ماه رمضان، من به شدت مشغول مطالعه بودم و گاهی تدریس می کردم. ایشان گفت: ...

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی یکی از خاطرات زندگی خود را اینگونه تعریف نموده است:

بعضی از روحانیون در این دهۀ محرم تبلیغ نرفتند، گفتند: مطالعه میکنیم، مباحثه می کنیم!

سالها پیش در قم، درس مرحوم آیت الله العظمی آقای داماد شرکت می کردم. این آقایانی هم که الآن جزء رده اوّل های حوزه هستند مثل حضرت آیت الله مکارم، آیت الله آقا موسی [شبیری] زنجانی و ... در بحث فقه صبح های ایشان شرکت می کردند. بعد از ماه رمضان، رفتم درس مرحوم آقای داماد. ایشان گفت که ماه رمضان جایی برای تبلیغ رفتی؟ گفتم: نه! در حالی که در آن ماه رمضان، من به شدت مشغول مطالعه بودم و گاهی تدریس می کردم.

ایشان گفت: «کوتاهی کردی! باختی!»

دهۀ محرم [و ماه مبارک رمضان]، وقت تبلیغ است. کسانی که می روند تبلیغ، بدانند که به درسشان افزوده می شود. به تحقیقشان افزوده می شود. خدا از جای دیگری وقت را برکت می‌دهد. جبران می کند.

هر چیزی حد خودش را دارد و حدود هر چیزی باید رعایت شود. من به هر روحانی که نرفته در روستا برای تبلیغ، می گویم «باخته»، و هر روستایی هم که روحانی نیاورده، او هم باخته. بله اگر پیگیری کردید و نامه نوشتید و نشد، مسئول نیستید.

خود مرحوم آقای داماد با اینکه مرجع تقلید بود اما در مسجد بازار، منبر می رفت. روضه می خواند و گریه می گرفت. شما چه میدانید آن صحبت مختصری را که می کنید چه اثری در مستمع ایجاد می کند؟!

منبع: کانال نکات‌ ناب‌ و حکمت‌های‌ آیت‌الله حائری شیرازی

کوتاهی کردی! باختی!

کوتاهی کردی! باختی!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha