یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تصاویر / نشست طلاب و فضلای استان خوزستان با مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بلادیان گفت: حفظ قرآن باید مقدمه ای باشد برای عمل به قرآن و هر دو(حفظ قرآن و عمل به قرآن) باید مقدمه ای باشند برای تبلیغ قرآنی ما.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان در اختتامیه دوره تابستانه حفظ قرآن کریم که در استان همدان برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در این دوره، گفت: اگر به دنبال رشد اخلاقی، عرفانی و رسیدن به درجات عالیه هستید باید از راهی وارد شوید که خداوند دوست دارد و یکی از بهترین راه ها سپری کردن عمر و جوانی خود در راه قرآن و حفظ قرآن است.

وی افزود: حفظ قرآن باید مقدمه ای باشد برای عمل به قرآن و در ادامه هر دو(حفظ قرآن و عمل به قرآن) باید مقدمه ای باشد برای تبلیغ قرآنی.

مدیرحوزه علمیه خوزستان خطاب به طلاب قرآنی حوزه علمیه خوزستان بیان کرد: شما طلبه شده اید تا از دین، مکتب و قرآن محافظت کرده و مردم را رشد دهید. در حال حاضر که مسلح به قرآن و معارف قرآنی هستید بهتر می توانید این وظیفه را انجام دهید.

وی ادامه داد: خیال نکنید الان که در حال حفظ قرآن و یادگیری معارف قرآنی هستید رستگارید و شیطان دیگر با شما کاری ندارد، خیر اینگونه نیست شیطان قسم خورده که انسان ها را از راه راست گمراه کند پس برای مقابله با شیطان باید برای خود یک برنامه ی مستمر و مناسب اخلاقی داشته و مواظب هوای نفس خود باشید.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان گفت: یکی از آسیب هایی که ممکن است در این راه دچار آن شوید کبر و غرور است پس باید مواظب حیله های شیطان باشید و تکبر را از خود دور کنید.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است در راه حفظ قرآن و یادگیری معارف قرآنی دچار سختی و مشکلات شوید نباید این سختی ها و مشکلات شما را از ادامه ی مسیر منصرف کنند. باید با جدیت این مسیر را ادامه دهید.

مدیرحوزه علمیه خوزستان در پایان بر لزوم ارتباط و انس باقرآن و اهل بیت عصمت و طهارت تاکید کرد و گفت: ازخداوند متعال می خواهم که توفیق دهد عمر خود را با قرآن و اهل بیت(ع) سپری کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha