دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
ط

حوزه / پویش «تکیه کودکان رضوی، روضه های حسینی» به همت خادمیاران و یاوران کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل در ماه محرم اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، دبیر کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل امروز در نشست خبری با اشاره به طرح ایده پویش «تکیه کودکان رضوی، روضه های حسینی» از سوی کانون‌ مرکزی شهرستان گفت: این پویش با اهداف آشنایی کودکان و نونهالان زیر ۱۰ سال با قیام عاشورا و نهضت حسینی در کربلا از زبان همسالان خودشان در تکیه‌ای کودکانه، ایجاد روحیه اعتماد به نفس و تقویت آن در خردسالان، اهمیت و اعتبار بخشی به هویت کودکان و شناسایی استعدادهای برتر و ظرفیت‌های موجود در عرصه‌های مختلف شعر، مداحی و قصه‌گویی اجرا می‌شود.

عباس آذرباد افزود: برنامه‌های پویش تکیه کودکانه در قالب موضوعات مختلف از جمله مداحی، نوحه خوانی، نقاشی، شعرخوانی، قصه‌گویی، نمایش و نذری‌های کودکانه برای حضرت علی اصغر(ع) از ابتدا تا پایان ماه محرم در مجاورت هیات‌های مذهبی بزرگسالان در محلات شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه خوراک فکری و فرهنگی به کودکان و نونهالان به عنوان سربازان حضرت علی اصغر(ع) بزرگترین حجت مظلومیت و حقانیت سیدالشهدا(ع) در این برهه حساس و خطیر فرهنگی بسیار ضروری است، افزود: خادمیاران و یاوران کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل به محوریت کانون بانوان و خانواده مجری ارائه برنامه‌های تکیه کودکانه در هر محله با توجه به نیازسنجی و برخورداری از ظرفیت‌های موجود آن در حوزه‌های فرهنگی هنری خواهند بود.

وی همچنین انتخاب تکیه‌های برتر و فعال کودکانه و استعدادهای برتر کودکان و تقدیر از آنها را یادآورشد و گفت: والدین نیز با راه‌اندازی تکیه کودکانه در کنار هیات‌های مذهبی محلات با آسودگی و اطمینان خاطر از حضور فرزندانشان در یک فضای فرهنگی هنری و محیطی مناسب از آموزه‌های دینی، مطابق با نیاز و درک فرزندانشان و بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران یا خستگی کودکان از برنامه‌های محیط بزرگسال در مجالس سوگواری شرکت خواهند کرد.

به گفته وی همچنین پویش« تکیه کودکانه، روضه‌های حسینی» پیش‌بینی کرده است هر شب یکی از کودکان مسلط و دارای استعداد در اجرای برنامه‌های سوگواری تکیه کودکان را در حسینیه و هیات‌های مذهبی آن محله فرصت اجرای برنامه دهد تا علاوه بر اینکه از منزلت و ارزش اجتماعی زیر پرچم حسینی بهره‌مند شود دیگر کودکان نیز ترغیب به یادگیری از آموزه‌های دینی از زبان همسالان و دوستان خود شوند.

آذرباد تصریح کرد: همچنین علاقمندان به شرکت در پویش «تکیه کودکان رضوی، روضه‌های حسینی» می‌توانند آثار فیلم و عکس خود از تکیه کودکانه محله، مداحی، شعر قصه گویی، سقایی و دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری در تکیه خود را از طریق فضای مجازی به شناسه Razavi_ab@ در شبکه اجتماعی ایتا ارسال کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha