شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کد خبر: 1102686
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
نان

امام جمعه قوچان از اجرای طرح پخت نان صلواتی در مناسبت های مختلف با مشارکت مردم خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق امام جمعه قوچان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه در بعضی مواقع سال نان صلواتی تحت عنوان انفاق عمومی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، بیان کرد: با تاسی از سیره اهل بیت(علیه السلام)و توصیه رهبر معظم انقلاب، صد در صد نانوایی‌های سطح شهر در سالروز میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام) نان صلواتی را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: با توجه به این تجربه فرهنگی در ماه رمضان، یکی از طرح‌های فرهنگی در شهرستان قوچان طرح زبور آل محمد (ص) است که در جهت غنای مراسم یوم السجاد (علیه السلام) و بهره برداری معنوی باید شهر قوچان یکپارچه خادم امام سجاد (علیه السلام) شوند و اقشار مختلف اقدام فرهنگی جهت احیاء سیره امام سجاد (علیه السلام) داشته باشند.

حجت‌الاسلام هراتی مطلق اظهار کرد: امسال در جهت اینکه فرهنگ یوم السجاد همگانی و عمومی شود کل نانوایی‌های سطح شهر پخت نان را صلواتی انجام دادند و نان را به صورت صلواتی توسط خبازان محترم در اختیار مردم قرار گرفت.

امام جمعه قوچان با اشاره به چگونگی جمع آوری هزینه‌های این مراسم، گفت: هزینه پخت و توزیع نان صلواتی در این روز را مردم، خیرین، نمازگزاران مساجد و... تقبل می‌کنند.

وی اضافه کرد: طی فراخوانی از طریق نهاد امامت جمعه، مبالغ برای پخت نان صلواتی دریافت و به حساب صاحبان نانوایی‌ها واریز می‌شود.

حجت‌الاسلام هراتی مطلق گفت: دریکی از نمازهای جمعه مبلغ ۱۲ میلیون تومان توسط مردم برای این امر جمع آوری شد.

وی افزود: ۹۹ درصد از هزینه‌ها را مومنین مساجد، نمازگزاران، هیئت‌های مذهبی و... متقبل می‌شوند و از بیت المال و هزینه‌های ادارات به هیچ وجه صرف این امر خیر نمی‌شود مگر مواردی که خود آن اداره مانند اوقاف و امور خیریه از طرف مردم بودجه‌ای یا موقوفه‌ای را برای نان صلواتی داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان در پایان از مردم این شهر تشکر کرد و گفت:هزینه تمام طرح‌های فرهنگی توسط مردم پرداخت می‌شود که می‌توان گفت اجرای همه طرحهای فرهنگی، مردمی و با مشارکت عمومی انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha