دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ پژوهشگر قرآنی گفت: از آنجایی که قرآن محصور در یک ایدئولوژی خاص نیست می‌بینیم که در طول تاریخ انسان‌های بی‌مکتب و ملحد با شنیدن آیات این کتاب الهی زندگی‌شان متحول و حق‌گرا شد و آزاد اندیشانه با بهره‌گیری از تعالیم آن خود را از قیود مادی و حیوانی رها کردند.

خانم منیره سادات کامرانی، پژوهشگر قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه با اشاره به جامعیت قرآن کریم که کتاب انسان سازی برای بشریت در تمامی اعصار است، اظهار کرد: قرآن، کتابی جامع و فراگیر است که می‌تواند مدینه فاضله‌ای که بسیاری از اندیشمندان و حتی صاحب نظران غربی در آثارشان به ویژگی‌های آن اشاره کرده‌اند را بر جوامع انسانی تطبیق دهد.

وی در ادامه با تأکید بر مشی قرآن کریم در ارائه برنامه زندگی مطلوب افزود: قرآن، متاع گمشده انسان امروزی است که در جستجوی تمدنی نوین است و با معارف بلندش می‌تواند نقشه‌ای از زندگی مطلوب را برای تمام انسان‌ها با هر فکر و عقیده‌ای ترسیم نماید.

کامرانی افزود: از آنجایی که قرآن محصور در یک ایدئولوژی خاص نیست می‌بینیم که در طول تاریخ انسان‌های بی‌مکتب و ملحد با شنیدن آیات این کتاب الهی زندگی‌شان متحول و حق‌گرا شد و آزاد اندیشانه با بهره‌گیری از تعالیم آن خود را از قیود مادی و حیوانی رها کردند.

وی با اشاره به زحمات و تلاش‌های پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) که سعی در رساندن پیام وحی به گوش همه انسان‌ها داشتند تاکید کرد: قرآن بحر بیکرانی است که بر قلب انسان کاملی همچون پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) نازل شد، که حتی از رساندن پیام آن به گوش کافران نیز دریغ نکردند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت آمنه(سلام الله علیها) فریدونکنار در پایان سخنان خود، ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، اظهار کرد: عمل زشت جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم که منبع انسان سازی است از سوی کسانی صورت گرفت که ادعای تمدن و پیشرفت دارند. اگر قرآن در عصر جاهلیت بر نیزه رفت در جاهلیت مدرن می‌بینیم که دین ستیزان و ملحدان با جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم قصد خدشه‌دار کردن این کتاب آسمانی را دارند در حالی که نور حق خاموش شدنی نیست.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha