یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
ساوه

حوزه/ مراسم عزاداری هفته اول ماه صفر۱۴۴۵ با سخنرانی اساتید مدارس علمیه خواهران شهرستان ساوه در حسینیه موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول سلام الله علیها برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، مراسم عزاداری هفته اول ماه صفر۱۴۴۵ با سخنرانی خانم نجیبه کرمی، خانم مرضیه شوکتی، خانم غزاله دولتی اساتید مدارس علمیه خواهران شهرستان ساوه در حسینیه مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول سلام الله علیها برگزار گردید.

خانم دولتی استاد مدارس علمیه ساوه با اشاره به ویژگی های منتظران گفت: تقوا داشتن، شبیه اهل بیت (ع) شدن، همدلی و اتحاد در جامعه اسلامی، صمیمیت و گره گشایی از دیگران؛ ویژگیهای منتظران می باشد و زمینه سازی برای ظهور، مراقبت از خناسان و منافقان را می طلبد زیرا دشمنان تلاش دارند با تخریب روحانیت ظهور را به تعویق بیاندازند.

خانم کرمی مدیر موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه در روز سوم از مراسم عزاداری ضمن بیان اینکه قیام اباعبدالله حسین (ع) شعور حسینی را به دنبال دارد افزود: قیام امام حسین(ع)درسی برای آیندگان است تا با عبرت از تاریخ شعور مهدوی را کسب نموده و اشتباهاتی که امت ها در آن اعصار داشتند تکرار نشود.

خانم شوکتی معاون آموزش مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) ساوه طی سخنانی با محوریت شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها؛ گفت: گریه های اثر گذار حضرت رقیه سلام الله علیها در خرابه شام و سخنرانی حضرت زینب در شام مانع از عملی شدن نقش دشمنان در به شهادت رساندن اهل بیت امام حسین (ع) گردید.

وی در ادامه تصریح کرد: حضرت رقیه و حضرت زینب سلام الله علیهما دغدغه امام زمان(ع) خود را داشتند ما هم امروز باید دغدغه امام زمان (عجل) خود را داشته باشیم و تلاش خود را در جهت مسئله فرزند آوری و حجاب اسلامی مضاعف کنیم.

از دیگر برنامه های این مراسم ها ادعیه و روضه خوانی، نمایش مذهبی و اجرای گروه سرود توسط دختران نوجوان در روز شهادت حضرت رقیه (س)، پذیرایی و پخش بسته فرهنگی با هدف فرزند آوری، ایستگاه نقاشی ویژه خردسالان، غرفه کتاب و محصولات فرهنگی در طول یک هفته مراسم عزاداری انجام شد.

در این مراسم از طلاب و اساتید و واقفین درگذشته مدارس علمیه خواهران شهرستان ساوه، با حضور خانواده های آنها یاد گردید .

برگزاری مراسم عزاداری هفته اول ماه صفر ۱۴۴۵ در شهرستان ساوه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha