دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
کد خبر: 1106020
۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
درگذشت

حوزه/ خانم فریده جعفری یگانه صبیه مرحوم علامه محمدتقی جعفری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم فریده جعفری یگانه صبیه مرحوم علامه محمدتقی جعفری دار فانی را وداع گفت.

مراسم خاکسپاری آن مرحومه یکشنبه در شهر ری برگزار و در آرامستان دارالرحمه به خاک سپرده خواهد شد.

مرحومه جعفری همسر دکتر منوچهر صدوقی سها بود.

خانم فریده جعفری چند سال قبل در مصاحبه‌ای گفته بود: در مسافرتی با پدرم بودیم یک جا پیاده شدیم چیزی بخوریم. خانم‌هایی حجاب رعایت نکرده بودند، پدر گفت دخترم می‌بینی چه وضعیتی شده، از اینها دیگر ابن‌سینا، فارابی و ... به دنیا نمی‌آید. زندگی عوض شده است دیگر ما عالمی و دانشمندی در این دوره نمی‌بینیم چون خانم‌ها بسترشان و مسیرشان عوض شده و آن حیاء و عفت از بین رفته است. همیشه تأکید می‌کردند من دو چیز را به خانم‌ها سفارش می‌کنم اگر اینها را رعایت کنند من بهشت را برای آنها تضمین می‌کنم؛ یکی غیبت نکنند و دیگری عفت و پاکدامنی‌شان را حفظ کنند، من قول صد در صد بهشت را به آنها می‌دهم.

صبیه علامه جعفری درگذشت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی FR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    51 0
    ظاهرا سال 1371 که دختر علامه جعفری فوت کرده بود مراسم تشییع را یک روز عقب انداختن چون علامه برای سخنرانی در یک دانشگاه قول داده بودن .... خدا رحمتش کنه
  • حمید IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    25 0
    خدا رحمت کند علامه جعفری را..اگر تذکر ایشان به فرزند آقای بهجت(علی آقای بهجت) نبود..مطالبی که امروزه از آقای بهجت ثبت و ضبط شده از دست می رفت..
  • تسلیت IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    28 0
    محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی، درگذشت فرزند گرامی شارح بزرگ نهج‌البلاغه و فیلسوف عالی‌قدر شرق، مرحوم حضرت آیةالله علامه محمدتقی جعفری را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت وی بدین شرح است: «درگذشت خانم فریده جعفری یگانه، دختر علامه محمدتقی جعفری و همسر استاد صدوقی سها موجب تأسف بسیار شد. این بانوی پرهیزگار، از پدر عارف خود نقل می‌کرد: «در جامعه‌ای که عفت و پاکدامنی در میان زنان از میان برود، دیگر ‫ابن‌سینا‬ و ‫فارابی‬ زاده نخواهد شد». برای ایشان طلب رحمت واسعه الهی دارم.