چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه اسلام، پرچم دار مبارزه با بی سوادی است، خاطر نشان کرد: از بزرگ ترین حامیان دانش اندوزی می باشد تا آنجا که پیامبر اسلام(ص) در نخستین اقدامات خود پس از اولین پیکار نظامی با مشرکان، آموزش خواندن و نوشتن به ده کودک مسلمان را بهای آزادی اسیران باسواد اعلام می کند و با این دستور، در عمل، پرچم دار مبارزه با بی سوادی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد پردل، امام جمعه شبانکاره، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شبانکاره اظهار داشت: حضرت محمد (ص) پیامبری بود که تمام عمر نبوت خود را جهت خدمت به اسلام و مسلمین صرف کرد و لحظه ای در این را خسته نشد و کم نیاورد.حتی زمانی که نزدیکانش بهش پشت کردند خیانت کردند و سنگ ها و توهین ها و جسارت ها و تهمت ها و بی مهری ها و فشارهای کفار قریش را جان خرید تا دین به سرانجام برسد و مردم از شرک و بت پرستی و از زیر بار ظلم و جور سلاطین و پادشاهان خونخوار و ظالم نجات پیدا کنند.

وی با بیان اینکه یکی از روزهایی که در تاریخ پر افتخار ملت ایران به نام ایام الله ثبت شده است و برای همیشه در اذهان مردم شریف و شهید پرور ایران اسلامی ماندگار خواهد بود قیام خونین ۱۷ شهریور ۵۷ است، گفت: دشمنان گمان می‌کردند با توطئه‌های فرسایشی می‌توانند نهضت اسلامی و انقلاب شکوهمند این ملت شهید پرور را به سردی و سستی سوق دهند، غافل از آن‌ که قیامی که برای خدا است و نهضتی که بر اساس معنویت و عقیده است، عقب‌نشینی نخواهد کرد.

امام جمعه شبانکاره افزود: ملت ما اکنون به شهادت و فداکاری خو گرفته است و از هیچ دشمنی و هیچ قدرتی و هیچ توطئه‌ای هراس ندارد. هراس، ملت ایران اسلامی زمانی است که شهادت، مکتب او نباشد.

وی با اشاره به اینکه مراسم سراسر معنوی و سیاسی راهپیمایی اربعین باشکوه ترین، بی‌نظیرترین، خودجوش ترین و مردمی ترین حرکت در دنیا است، تصریح کرد: فقط و فقط اراده الهی و دست قدرت لایزال الهی در آن دخیل است و هیچ دستی در آن دخیل نبوده و نیست.

امام جمعه شبانکاره اضافه کرد: امسال بیش از ۲۲ میلیون و ۱۹ هزار نفر در راهپیمایی اربعین در کربلا حضور داشتند و البته میلیون ها نفر در کشور روز اربعین را باشکوه خاصی برگزار نمودند این هم کمتر از اربعین کربلا نبود و همه با هم با صدای رسای لبیک یا حسین گویان، به ندای هل من ناصر ینصرنی سیدالشهداء (ع) لبیک گفتند و اعلام آمادگی کردند که در برابر ظالمان، ستمگران، خون خواران، منافقان، دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی تا پای جان ایستادگی نمایند و اجازه تعرض به میهن اسلامی را ندهند.

حجت الاسلام پردل ضمن تشکر از تلاش های دولت در جهت تسهیل در زیارت اربعین حسینی (ع) گفت: با توجه به حجم بالای مسافر و زائر اما رفت و آمد برای عموم مردم به راحتی انجام گرفت و روادید با کمترین هزینه صادر شد.

امام جمعه شبانکاره با تاکید بر اینکه دولت باید رسانه خود را قوی کند، عنوان کرد: تلاش ها و فعالیت های شبانه روزی دولت با عدم اطلاع رسانی یا رسانه ای نشدن باعث می شود خدمات و زحمات به گوش مردم نرسد در این صورت اینگونه برداشت می شود که دولت کم کار است در حالی که یکی از پرکار ترین دولتها را طی این سالها بعد از انقلاب شاهد هستیم.

وی افزود: عدم اطلاع رسانی و رسانه ای نشدن خدمات دولت باعث می شود نواقص در دید مردم بیشتر خودش را نمایان سازد و مردم کمتر خدمات دولت را ببینند.

امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه اسلام، پرچم دار مبارزه با بی سوادی است، خاطر نشان کرد: از بزرگ ترین حامیان دانش اندوزی می باشد تا آنجا که پیامبر اسلام(ص) در نخستین اقدامات خود پس از اولین پیکار نظامی با مشرکان، آموزش خواندن و نوشتن به ده کودک مسلمان را بهای آزادی اسیران باسواد اعلام می کند و با این دستور، در عمل، پرچم دار مبارزه با بی سوادی می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha