پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: سعی کنیم ارتباطات خود با ائمه اطهار(ع) را بیشتر و دلی کنیم و با توجه به وضعیتی که در جامعه وجود دارد، امروز بهترین کار ارتباط با امام عصر(عج) می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدارس علمیه کردستان امروز در مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران با حضور حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر مدیر حوزه علمیه این استان برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه کردستان در این مراسم اظهار داشت: ان‌شاء‌الله امسال سعی کنیم تا کارها بهتر انجام شود و بتوانیم خدمت بهتری به طلاب داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر گفت: اگر انسان برنامه‌ریزی درستی نداشته باشد، سرمایه عظیم زمان و عمر و جوانی خود را از دست می‌دهد، لذا باید قدر فرصت‌ها را به‌خوبی بدانیم.

وی افزود: با این حال متاسفانه برخی‌ها قدر این توصیه‌ها را نمی‌دانند و زمان را بی‌خودی اتلاف می‌کنند و وقتی سن و سال انسان بالاتر می‌رود، می‌فهمد که می‌توانست بهتر و بیشتر کار کند.

مدیر حوزه علمیه کردستان بیان کرد: اجازه ندهید فکر و ذهن شما درگیر چیزهای بی‌ارزش شود و تلاش کنید خوب درس بخوانید، زیرا هم در بُعد علمی و هم در بُعد دنیوی موفق خواهید شد، قرآن نیز در این باره می‌فرماید، انسان نتیجه تلاش خود را می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر خاطرنشان کرد: در کنار تلاش باید توسل و توکل هم داشته باشید، بنابراین تلاش کنید از این فرصت به دست آمده به‌بهترین نحو ممکن بهره ببرید.

وی یادآور شد: در کنار تلاش علمی ضرورت دارد انسان مراقبت از نفس کند، غالبا انسان‌هایی که تلاش‌های علمی داشته‌اند ولی تهذیب نفس نداشته‌اند، برای انسانیت مصیبت شده‌اند و بعضا علیه دین بدترین صدمات و بدبختی‌ها را داشته‌اند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند، کسی که می‌خواهد امام جامعه باشد باید ابتدا خود را تربیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر یادآور شد: دل انسان در جوانی ظرفیت بسیار بالایی در عرصه تربیت نفس دارد، ولی به مرور که سن وی بالاتر رفت این ظرفیت نیز پایین می‌آید، لذا قدر جوانی خود را بدانید.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: سعی کنیم ارتباطات خود با ائمه اطهار(ع) را بیشتر و دلی کنیم و با توجه به وضعیتی که در جامعه وجود دارد، امروز بهترین کار ارتباط با امام عصر(عج) می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه کردستان خاطرنشان کرد: وقتی شخصیت رهبر معظم انقلاب را مرور می‌کنیم، ایشان به‌نوعی یک معجزه هستند و قدرت ایمان و باورهای ایشان به امام عصر(عج) با توجه به این همه دشمنی باعث شده تا ایشان با صلابت کامل در مقابل بدخواهان و معاندان بایستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha