دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
توکلی

حوزه / یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: تصویرسازی از زندگی رسول الله(ص) در تولیدات سینمایی و تلویزیونی یک ضرورت است زیرا از آن می‌توان برای تحکیم وحدت در جهان اسلام بهره برد.

رسول توکلی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه تصویرگری از زندگی حضرت رسول (ص) برای سینمای ایران یک ضرورت است، گفت: ساخت فیلم‌هایی که در آن زندگی حضرت رسول (ص) محور باشد از اولویت‌های برنامه‌سازی است زیرا مخاطب این دست آثار نه تنها داخل کشور بلکه، جهان اسلام هستند.

وی افزود: تولید فیلم‌هایی با محوریت زندگی رسول الله باید جز اولویت‌های تولید در سینمای کشورمان باشد. این دست آثار قادر است اقدامی در جهت تحکیم وحدت جهان اسلام باشد به ویژه در شرایط فعلی که دشمنان در پی ترویج اختلاف هستند توجه به وحدت یک نیاز اصلی است.

این بازیگر گفت: فیلم‌هایی که در آن زندگی حضرت رسول را تصویر می‌کند باید در قالب‌های مختلف صورت می‌گیرد. منظور اینکه برای پرداختن به رسول الله حتماً نیازی نیست به صورت مستقیم زندگی ایشان را تصویر کنیم بلکه در قالب قصه‌های غیر مستقیم نیز می‌توان تصویرگر مهربانی و زیبایی پیامبر بود.

توکلی تصریح کرد؛ منظورم این است بیاییم تاثیرات سیره پیامبر را در زندگی امروز مردم نشان دهیم نه این اتفاق باعث می‌شود همزاد پنداری با اثر بیشتر شود البته پر واضح است کارگردانی که می‌خواهد پشت دوربین چنین کاری قرار گیرد باید از باورهای دینی سود برده باشد. در این رابطه فیلم محمد رسول الله ساخته مصطفی عقاد بهترین مثال است. این کار را فیلمسازی مسلمان جلوی دوربین برد و توانست در جهان اسلام ماندگار شود.

توکلی در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد: یکی از حوزه‌هایی که حتماً باید محور کارهایی درباره پیامبر باشد سینمای کودک است. به نظرم کودکان امروز بسیار نیازمند هستند تا از سیره پیامبر مطلع شوند زیرا محصولات خارجی به شدت در معرض دید کودکان قرار گرفتنه‌اند و ما نیاز داریم با ساخت آثار کودک آنها را نسبت به اسلام و رسول الله بیشتر آشنا کنیم.

وی در پایان بیان کرد: فیلمی که قرار است به صورت مستقیم زندگی پیامبر را مورد توجه قرار دهد باید بهترین کیفیت را داشته باشد تا بتواند جریانسازی لازم را انجام دهد. در این میان می‌توان به تولیدات مشترک با دیگر کشورهای مسلمان هم فکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha