یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
ربانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: نقطه پیشرفت روستا تکیه بر اصالت و باور داشتن زن روستایی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، در هفتمین همایش ملی روز جهانی زنان روستایی با بیان اینکه در کشورمان عنوان زن روستایی با عنوان عشایر همراه است از خدمات این قشر موثر و زحمتکش قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی ضمن ضرورت توجه به نقش زن در فعالیت های کشاورزی گفت: اجر معنوی فعالیتهای زنان روستایی نزد خداوند بسیار زیاد است زیرا این قشر ارزشمند علاوه بر نقش مادری و همسرداری، فعالیت اقتصادی را به گونه ماهرانه مدیریت می کنند.

وی افزود: زنان روستایی و عشایری ایران، قابلیت الگو دهی به همه زنان جهان اسلام و منطقه را دارند و از مدیران سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی خواست مقدمات برگزاری همایش بین المللی زن روستایی را در سالهای آینده طراحی و اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی ضمن بیان ویژگی های حضرت خدیجه (سلام الله علیها)، زنان روستایی و عشایری را پیرو حضرت خدیجه (سلام الله علیها)ام المومنین دانستند .

لازم به ذکر است هفتمین همایش ملی بزرگداشت زنان روستایی و عشایری با محوریت نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار با حضور خیامی نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و ریاست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، معاونین وزارت جهاد کشاورزی، کارشناسان حوزه ترویج کشاورزی و برخی از فعالان زن این حوزه روز یکشنبه ۲۳ مهر در سالن شهید شاه حسینی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha