پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز گفت: بی‌عفتی، عادی کردن دروغ، نسل‌کشی جزو کارهای رژیم صهیونیستی است که به‌راحتی می‌توانند دروغ بگویند و آن دروغ‌هایشان را در کل دنیا گسترش دهند.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام علی فاضل‌هیدجی امام جمعه موقت تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار داشت: ما در کنار مردم فلسطین هستیم و امید پیروزی و آزادی آنها را داریم، چرا که این وعده پیروزی را خداوند داده و قطعا محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: ای کسانی که می‌خواهید بحران‌های فعلی جهان را ریشه‌یابی کنید، به‌قرآن سر بزنید و ببینید که چطور این قوم مورد نفرین خداوند قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام فاضل‌هیدجی ادامه داد: خداوند تعدادی از این قوم اسرائیل را کافر دانسته‌ در حالیکه اگر مطیع خداوند بودند، شرایط بهتری داشتند و مورد غضب خداوند قرار نمی‌گرفتند، اما آنها همچنان در حال ترویج فساد روی زمین هستند.

وی با بیان اینکه خداوند در آیه ۶۳ سوره یونس فرموده است، اولیای الهی که اندوه را تا ابد برای آنها برطرف کردند، جزو کسانی بودند که همیشه خویشتن‌دار و باتقوا بودند، اظهار کرد: از خداوند می‌خواهیم تا ما را به این مقام از تقوا برسانند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه چندین آیه از آیات قرآن کریم امروز مخاطبش سازمان حقوق بشر و هر آن کسی که ادعای وجدان بیدار دارد می‌باشد، گفت: در قرآن کریم قوم یهود را قومی نامیده که از فلاکت فرعونی نجات داده شده و پیامبران بزرگی از آنها مبعوث کرده و نعمت و ثروت در اختیار آنها قرار داده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بیشترین غضب و خشم الهی نیز مربوط به همین قوم است، به طوریکه در چندین آیه خداوند این قوم را نفرین کرده است.

امام جمعه موقت تبریز ابراز کرد: حال این برگزیدگی و آن خشم جای تحلیل دارد و راز دوگانگی آن این است که خداوند وقتی آنها را برگزید، به آنها امکانات و حکومت داد ولی هر نعمتی مسئولیت در بردارد، اما وقتی روی زمین فساد کردند، دچار خشم الهی و غضب الهی شدند.

وی ادامه داد: خداوند از قوم یهود اصلاح در زمین خواست ولی چون فساد به بار آوردند، دچار نفرین پروردگار شدند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه چند مشکل گریبان‌گیر قوم یهود است، اظهار کرد: نژادپرستی و خودبرتر بینی، لجاجت، حرص و طمع و خشونت، از جمله این مشکلات است که در جمعی از آنها دیده می‌شود.

وی گفت: بی‌عفتی، عادی کردن دروغ و نسل‌کشی جزو کارهای رژیم صهیونیستی است که به‌راحتی می‌توانند دروغ بگویند و آن دروغ‌هایشان را در کل دنیا گسترش دهند.

حجت‌الاسلام فاضل‌هیدجی اظهار کرد: اتفاقاتی که در این روزها در غزه رخ می‌دهد، نشان دهنده افول سلطه‌گران و بیداری امت‌های اسلامی است.

وی تصریح کرد: شکست غیرقابل ترمیم رژیم اشغالگر قدس، وعده قطعی الهی در نابودی نهایی ظلم، ستم، اشغال و نصرت و پیروزی مظلومان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha