چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
یزدانشهر

نشست سیاسی بصیرتی در مدرسه علمیه نرجس(س) یزدانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، زهرا رفیعی، صبح امروز در نشست سیاسی بصیرتی در جمع طلاب مدرسه علمیه نرجس(س) یزدانشهر گفت: یکی از موضوعاتی که رهبر حکیم فرزانه انقلاب اسلامی همواره در اکثر بیانات به طور جدی بر آن تاکید داشته اند مفهوم بصیرت و ضرورت برخورداری و بهره‌مندی از آن است.

استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان ادامه داد: با بررسی اجمالی حوادث و مشاهده فراز و فرودهای تاریخ اسلام از دوران پیامبر صلی الله علیه و آله و ائمه علیهم السلام تا انقلاب اسلامی و دوران حاضر آنچه که بیش از هر عاملی در رسیدن یا نرسیدن به پیروزی و موفقیت تاثیر داشته میزان بهره‌بندی و برخورداری مردم و نخبگان از بصیرت و آگاهی بوده است.

رفیعی افزود: مفهوم بصیرت از دیدگاه رهبری دانایی صرف نیست بلکه دانایی همراه با باور و ایمان است از این رو موجب هدایت و حرکت است.

وی، دلبستگی به دنیا و گرفتار شدن در شهوات و لذت‌ها را از موانع کسب بصیرت عنوان کرد.

رفیعی شناخت حقیقت ولایت و ولیّ امر زمان خود، داشتن فکر و اندیشه و تجزیه تحلیل سیاسی، تدبیر و دوراندیشی در امور، پیروی از عالمان وارسته، رعایت ایمان و تقوای الهی، عبرت گرفتن از مسایل گوناگون، ذکر و یاد الهی و پیمودن مسیر اهل بصیرت را راه های عملی بصیرت افزایی دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha