یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از نمایشگاه دستاوردها و ظرفیت‌های مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: دوره‌های کوتاه آشنایی با تمدن غرب و قدرت‌ها و ضعف‌های آن برای حرکت تبلیغ ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در آیین اختتامیه نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های مجتمع تبلیغ حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: حرکت تبلیغ و تبیین در روزگار ما در یک نگاه کلان با یک رقیب بزرگ تمدنی مواجه است و شناخت این رقیب برای ورود به کارزار فکری و فرهنگی بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه غرب‌شناسی و شناخت منظومه تمدنی غرب برای هر اقدام تبلیغی ضرورت دارد، مطرح کرد: دوره‌های کوتاه آشنایی با تمدن غرب و قدرت‌ها و ضعف‌های آن برای حرکت تبلیغ ضرورت دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: طلبه در طرح امین با دانش آموزی مواجه است که در منظومه علوم انسانی و اجتماعی جدید و درگیر تکنولوژی‌های روز است و اگر مبلغان به طور مستقیم و یا راهبران تبلیغ با سرچشمه‌ها آشنا نباشند و نگاهی به تمدن غرب نداشته باشند نی‌متوانند توفیق چشمگیری داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید نسبت به چیزی که می‌خواهیم به آن «نه» بگوییم شناخت کامل داشته باشیم، عنوان کرد: باید قوه عاقله راهبری تبلیغ شکل بگیرد و در محتوا نیز روش شناسی‌های فقهی و حوزوی نمود داشته باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه باید نقشه راهبری تبلیغ وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: مرکز تبلیغ باید به دنبال پرتو افکنی محتوای تولیدی در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باشد.

وی تصریح کرد: باید شبکه منسجم تبلیغی و ارتباط با مجموعه‌های مختلف شکل بگیرد تا شاعد تولید ثروت علمی پژوهشی باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha