یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 1115804
۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
شهید

حوزه/ استان لرستان این روزها خاطرات رشادت و حماسه جوانان وطن را مرور می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرّم آباد؛ نزدیک به یک ماه است که استان لرستان رنگ و بوی مرور خاطرات رشادت و حماسه را به خود گرفته است .

لرستان این روزها میزبان خانواده های معظم و معزز شهدا در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و مرور خاطرات مردان خدا است .

این روزها لرستان خاطرات زنان، مادران و پدرانی را مرور می کند که با اخلاص جگر گوشه های خود را راهی سفر عشق نمودند.

لرستان سرزمین شقایق ها است،سرزمین شهیدان مبشر،بروجردی(مسیح کردستان)، میرشاکی، چاغروند ،سید نورخدا موسوی ،شهید روح الله عجمیان ها و ....است.

لرستان اوج ایثار و فداکاری را در روزهای انقلاب و دوران دفاع مقدس در دفاع از میهن به نمایش گذاشت.

لرستان این روزها میزبان شهیدان افلاکی، علمداران کربلا است.

برای بزرگداشت مقام شامخ شهدا ۵ اجلاسیه در ذیل کنگره ملی ۶ هزار و ۵۵۵ شهید لرستان، از نزدیک به یک ماه پیش در لرستان برگزار شد،و امروز نیز لرستان در دهکده مقاومت پادگان حمزه سیدالشهدا(ع)خرم آباد،میزبان برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۶ هزار و ۵۵۵ شهید دیار رزم و حماسه است.

اجلاسیه های بزرگداشت شهدای طلبه و روحانی لرستان، شهدای عشایر،بانوان شهید لرستان، شهدای جاویدلاثر، شهدای دانش آموز و معلم لرستان ۵ اجلاسیه برگزار شده در خرم آباد لرستان بوده است.

لرستان بیش از ۶ هزار و ۵۵۰ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب نموده و همواره از دستاوردهای این نظام با خلق حماسه صیانت نموده است.

لرستان می بالد به سجاده نشینان کوی عشق در دفاع از وطن

رهبر معظم انقلاب نیز هفته گذشته در دیدار با دست اندرکاران کنگره بزرگداشت ۶ هزار و ۵۵۵ شهید لرستان دلاوری ،شجاعت،رفاقت، صداقت و وفاداری اقوام لُر را از برجسته‌ترین خصوصیات مردم لرستان عنوان فرمودند و فرمایشات معظم له نشان می دهد راهی که مردم و شهدای استان در پیش گرفته اند،مسیر طلایی وفاداری، ولایتمداری و ایثار است.

لرستان در مجموع ۶ هزار و ۵۵۵ شهید را در دوران رژیم ستمشاهی ، دفاع مقدس و پس از آن تقدیم نظام اسلامی کرده است که از این تعداد سهم خرم آباد ۲ هزار و سه ، بروجرد یک هزار و ۵۰۰ ، دورود ۶۱۹ ، الیگودرز ۵۸۹، ازنا ۴۰۶، کوهدشت ۵۰۷ ، الشتر ۳۸۶، دلفان ۲۴۹، پلدختر ۳۳۹ و رومشکان ۵۷ شهید است.

همچنین مردمان این دیار با تقدیم ۱۱ هزار و ۷۲۴ جانباز تا ۲۴ درصد، پنج هزار و ۷۵۷ جانباز ۲۵ تا ۴۹ درصد، ۶۷۲ جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد و ۱۹۴ جانباز ۷۰ درصد به بالا، ۹۰۰ آزاده، و ۱۸۷ شهید جاویدالاثر به خوبی دین خود را به انقلاب اسلامی ادا نموده است.

یادداشت: اکرم قائدرحمتی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha