دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
میرعباس زاده

تفاهم نامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل با مرکز وکلای استان اردبیل برای همکاری بیشتر این دو نهاد امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه اردبیل به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اردبیل، معارفه اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل با حضور سید ابراهیم میرعباس زاده دبیر ستاد استان در محل جلسات این مرکز برگزار شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل در این جلسه گفت: مرکز وکلا نقش مهمی در ترویج امر به معروف در جامعه دارد. وکلا به عنوان نمایندگان حقوقی افراد، مسئولیت حمایت از حقوق و منافع شهروندان را بر عهده دارند. آن‌ها با تسلط بر قوانین و مقررات قضایی، میتوانند نقش بسزایی در احقاق حق شهروندان و ستاد امر به معروف باشند.

حجت‌الاسلام میرعباس زاده اظهار کرد: با توجه به این نقش، مرکز وکلا می‌تواند در ترویج امر به معروف نقش فعالی داشته باشد. آن‌ها با پذیرش پرونده‌های مربوط به جرائم و تخلفات اجتماعی، سعی در رسیدگی به آن‌ها دارند و با استفاده از قوانین و ضابطه، سعی در جبران خسارت‌های بار شده به جامعه و بیت المال از مدیران و مسئولین دارند.

وی ادامه داد: نقش وکلا در آموزش حقوق و آگاه سازی جامعه نیز بسیار حائز اهمیت است. آنها با بروز رسانی قوانین جاری، آگاه سازی جامعه را دربارۀ حقوق و تعالیم قضائی افزایش داده و به شکل مناسب تغییرات قضائی را میتوانند در اختیار مردم برای دفاع از حقوق خود داشته باشند.

دبیر ستاد امر به معروف استان گفت: طی یک سال اخیر پرونده های مختلفی با پیگیری این ستاد در سطح استان حل و فصل شده است که نشان دهنده آن است مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان را در احقاق حق خود مامن امن می دانند و با اعتماد کامل پرونده های خود را در اختیار این ستاد قرار می دهند.

وی اظهار کرد: تلاش داریم در راستای افزایش دانش حقوقی عمومی احقاق حق و توانمندسازی آمران به معروف و ناهیان از منکر به وسیله آموزش و ارائه مشاوره های تخصصی حقوقی و صیانت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و کاهش حجم ورودی پرونده ها به محاکم قضایی با ارائه آموزش و مشاوره صحیح و تخصصی حقوقی همکاری های لازم را با مرکز وکلا داشته باشیم.

گفتنی است، تفاهم نامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل با مرکز وکلای استان اردبیل برای همکاری بیشتر این دو نهاد امضاء شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha