پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ حجت الاسلام ابوذر نقیبی گفت: تبلیغ برای دین، پشتوانه می‌خواهد که علم و اخلاق در کنار هم مهم‌ترین پشتوانه در این مسیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام ابوذر نقیبی، روز گذشته در جمع طلاب مدرسه علمیه تخصصی حوزوی ریحانة الرسول(سلام الله علیها) جویبار، اظهار کرد: انسان مجموعه‌ای از نیازها و خواسته‌هایی را در دوران حیاتش دارد که به شیوه‌های مختلف، رفع یا برآورده می‌شوند و در این میان نیاز بشر به دین و ارتباط با آموزه‌های آن، باید توسط حوزه‌های علمیه رفع شوند.

وی در ادامه با اشاره به علمایی همچون علامه حسن‌زاده آملی که در زمینه‌ها و موضوعات و زوایای زندگی بشری مهارت داشتند، بیان کرد: علوم بشری در عرصه‌های مختلف، در حال پیشرفت و توسعه است، در همین راستا، انسان نیازهای جدید دینی پیدا می‌کند که به دنبال پاسخ به آن به سوی عالمان دین پناه می‌آورد، لذا رسالت بزرگ حوزه‌های علمیه، روشمندی تبلیغ در برآوردن این خواسته‌ها است.

مدیر مدرسه علمیه جویبار در ادامه به معارف ناب دینی و آموزه‌های اسلامی اشاره و اظهار کرد: وظیفه طلاب و مبلغین رساندن پیام دین به عموم مردم جامعه است، اگر زیبایی‌های دین و حقایق آن به گوش مردم برسد جذب دین شده و از آن تبعیت می‌کنند.

وی با تأکید بر مسئله تبلیغ که دغدغه رهبر معظم انقلاب و مطالبه ایشان از طلاب و روحانیون می‌باشد، گفت: طلاب در عرصه تبلیغ باید به همه ابزارها مجهز بوده و آمادگی لازم برای پاسخگویی به نیازهای بشری در موضوع دین و معارف آن را داشته باشند، در این میان بهترین و کامل‌ترین الگوی اخلاق، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) هستند که دارای خلق نیکو و مهربانی در رفتار و گفتار بودند.

حجت الاسلام نقیبی در پایان به بیان الگوگیری طلاب از شیوه‌های جذاب و اثرگذار تبلیغ در سیره نبوی پرداخت و اظهار کرد: تبلیغ برای دین پشتوانه می‌خواهد که علم و اخلاق در کنار هم مهم‌ترین پشتوانه در این مسیر است. آنچه که ما در سیره پیامبر(صلی الله علیه و آله) در ارتباط با مردم و جامعه می‌بینیم، حسن خلق و معاشرت توأم با خدمت به مردم است که همین ویژگی باید چراغ راه طلاب و مبلغین باشد.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha