سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: شکل‌گیری آمریکا با نسل کشی سرخ پوستان آغاز شد و تثبیت و تقویت آمریکا نیز با راه‌اندازی دو جنگ جهانی و کشته شدن حدود ۷۰ میلیون نفر انجام شده و از آن روز تاکنون بیش از۱۰۰ جنگ کوچک و بزرگ و کودتا و فتنه این کشور انجام داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، به علل طوفان الاقصی اشاره کرد و اظهار داشت: ملتی که سرزمینش ۷۵سال اشغال شده، مظلومانه از وطن آواره شده، کشتارهای دسته جمعی و فنس کشی و تحقیر و تذلیل و اجتماع همه قدرت‌های مستکبر عالم را برعلیه خود دیده، چاره‌ای جز قیام ندارد.

وی ادامه داد: ۱۶سال است غزه از زمین و هوا و دریا در محاصره است و تبدیل به زندان شده و رژیم صهیونیستی با انواع جنایت‌ها اعم از شهرک سازی و قتل، ملت فلسطین را مجبور به کوچ از خانه و کاشان‌های خود کرده و با روی کار آمدن دولت دیوانگان در سرزمین‌های اشغالی که از عقلانیت و انسانیت بهره‌ای ندارند و وحشی‌گری‌های چند ماه اخیرشان که کاسه صبر مردم غزه را لبریز کرده، بنابراین آن‌ها را مجبور به قیام کرده است.

امام جمعه خوی گفت: تلاش برای رفع محاصره، آزادی ۵۰۰۰ زندانی، جلوگیری از آزار و اذیت روزانه و کشتار و اسارت و تخریب و تعدی که روزبه‌روز افزوده می‌شد، از دیگر دلائل طوفان الاقصی بود.

وی تصریح کرد: چشم و گوش‌های بینا و شنوای مقاومت دریافته بودند که ارتش تروریستی صهیونیستی به‌زودی درصدد یک حمله سنگین به غزه برای اخراج مردم شمال غزه است و قصد دارد با کشتار سنگین صدها هزار نفر را کوچ اجباری بدهد.

حجت الاسلام قاسم خانی عنوان کرد: در برابر ملت فلسطین، ارتش رژیم غاصب صهیونیستی و یک دولت تمام عیار وحشی قرار دارد که خودشان را جزو پنج ارتش قدرتمند دنیا قلمداد می‌کردند و معتقد بودند از لحاظ ساختار سایبری در جهان جزو پنج ارتش سایبری هستند.

وی با بیان اینکه برای شناخت جنایات رژیم صهیونیستی در طول ۷۵سال کافی است کلمات دِیریاسین، کَفَرقاسم، خان یونس، صبرا وشتیلا را جستجو کنید، اظهار کرد: در لایه سوم تقابل با ملت فلسطین، لابی جهانی صهیونیسم و آمریکا و اروپا که بنیانشان بر کشتار و تخریب و تحقیر ملت‌های دنیاست، قرار دارد.

امام جمعه خوی تصریح کرد: شکل‌گیری کشور آمریکا با نسل کشی سرخ پوستان آغاز شد و ۱۰۰میلیون سرخ پوست کشته شدند و تثبیت و تقویت آمریکا نیز با راه‌اندازی دو جنگ جهانی و کشته شدن حدود ۷۰ میلیون نفر انجام شده و از آن روز تاکنون بیش از۱۰۰ جنگ کوچک و بزرگ و کودتا و فتنه این کشور انجام داده است و تاریخ ۳۰۰ ساله آمریکا بر گوشت و خون و پوست استعمار و نسل کشی حدود ۳۰۰ میلیون انسان بنا شده است.

وی ادامه داد: فاجعه هیروشیما و ناکازاکی و قتل عام ۲۲۰هزار نفر، جنگ ویتنام با ۳ میلیون کشته، جنایات بی‌سابقه در عراق، افغانستان و سوریه در دو دهه اخیر با اشغال و جنگ اصالتی، تولد فتنه نیابتی توسط داعش و النصره، همدستی با صدام، نمونه‌ای از جنایات آمریکا علیه بشریت است.

حجت الاسلام قاسم خانی اضافه کرد: دولت آمریکا یک رژیم نژاد پرست است و که به‌عنوان نمونه می‌توان در دوران پهلوی به دادن القابی نظیر "کاکاسیا"، "گدا"، "بوگندو"، "بدوی"و "بیابان‌نشین" به ایرانیان توسط کارشناسان و مستشاران آمریکایی در ایران و تمسخر فرهنگ غنی ایرانیان با لفظ "فرهنگ شتر" و ۳.کاپیتولاسیون اشاره کرد.

وی گفت: قابل تأمل است که در دوره پهلوی بیش از ۴۵ هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند که حقوق همه آنها را ایران می‌داد و آنها در همه امور کشور دخالت می‌کردند و بر همه قوای نظامی تسلط داشتند، شرط کرده بودند که علاوه از حقوق و مزایا حق توحش هم بگیرند.

امام جمعه خوی بیان کرد: در دوره پهلوی بودجه سالانه کشور برای آموزش و پرورش ۸/۱ میلیارد دلار و برای بهداشت و درمان ۳۶۲ میلیون دلار بود، در حالی که برای حضور مستشاران آمریکایی سالانه ۲۴۴/۳ میلیارد دلار پرداخت می‌شد.

وی اضافه کرد: بنابراین طرف مقابل گروه‌های مقاومت نظام سلطه است و همه مشاهده می‌کنند که آمریکا و اروپا چگونه دستپاچه و شتابزده و هراسان به فلسطین اشغالی آمدند، تا به این بیمار درحال احتضار و رو به موت صهیونیست روحیه بدهند! غافل از این‌که این مریض دچار بیماری سرطان شده و اخیرا هم ضربه محکم به ستون فقراتش خورده و دیگر نمی‌تواند از جای بلند شود.

حجت الاسلام قاسم خانی عنوان کرد: این جنایات صهیونیست‌ها، از یک طرف فلسطینی‌ها را عصبانی می‌کند و به صحنه می‌آورد از سوی دیگر جهان اسلام را که عده‌ای از سران آن‌ها قبل از طوفان الاقصی به دنبال عادی سازی با این رژیم بودند، متحد شوند و صهیونیستها با این جنایت‌های وحشیانه، حقانیت مقاومت را با دست خودشان تثبیت کردند و در جنگ شناختی و روایت‌ها قافیه را باخته‌اند و هرکس از اسرائیل حمایت می‌کند و در جهان اسلام منافع و نیروهایی دارد در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

وی با تقدیر از تلاش‌های دولت در جهت آبادانی کشور، یادآور شد: سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان به‌غیر از افتتاح چندین طرح عمرانی و زیرساختی، حاوی یک پیام مهم برای دوستان و دشمنان است، اجتماع پرشور مردم در میدان آزادی سنندج برای استقبال از رئیس‌جمهور، پیاده‌روی در مسیر استقبال و اقامه نماز وحدت گویای امنیت و اقتدار ایران اسلامی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha