پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
حجت الاسلام سجاد کاوه

حوزه/ حجت الاسلام کاوه گفت: دین اسلام و قرآن کریم برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علوم مختلف ارزش خاصی قائل شده است تا جایی که معجزه رسول اکرم (ص) کتاب قرآن است که این خود محکم‌ترین و ارزشمندترین برهان و علت برای اهمیت جایگاه رفیع مطالعه در اسلام می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سجاد کاوه امروز در دیدار با جمعی از نویسندگان و فعالان حوزه نشر و چاپ کتاب که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، اظهار داشت: دین مبین اسلام تأکیدات بسیاری بر امر مطالعه دارد تا جایی که حضرت امام صادق(ع) در این باره می‌فرمایند، خداوند بر همه نیکان و بدان با دادن توانایی خواندن و نوشتن و حساب کردن منت گذاشته است، اگر این توانایی نبود آنها همه چیز را به هم در می‌آمیختند.

معاون پژوهش مدرسه خاتم الانبیاء (ص) سنندج ادامه داد: همچنین خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که « «هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَ الَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ» یعنی آیا آنان که می‌دانند با آنان که نمی‌دانند برابرند؟ تنها خردمندان متذکر می‌شوند که این گفتار زیبا از کلام وحی نشان دهنده جایگاه مطالعه و دانش در اسلام دارد.

استاد حوزه علمیه کردستان، با اشاره به اینکه امروز شاهد کاهش محسوس مطالعه در جامعه هستیم، تصریح کرد: کاهش ساعات مطالعه خود یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی است که متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم، دور شدن انسان از مطالعه باعث از بین رفتن خلاقیت در وی می‌شود، بنابراین نباید اجازه دهیم که مشغولیات زندگی، ما را از مطالعه و پژوهش دور کند.

حجت الاسلام کاوه ادامه داد: دین اسلام و قرآن کریم برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علوم مختلف ارزش خاصی قائل شده تا جایی که معجزه رسول اکرم(ص) کتاب قرآن است که این خود محکم‌ترین و ارزشمندترین برهان و علت برای اهمیت جایگاه رفیع مطالعه در اسلام می‌باشد.

معاون پژوهش مدرسه خاتم الانبیا (ص) سنندج خاطرنشان کرد: باید با استفاده از برنامه‌ریزی‌های کاربردی و نیز با استفاده از بسترهای موجود، نسل جوان را به سمت مطالعه سوق دهیم و اجازه ندهیم که اوقات فراغت آنها در گوشی‌های موبایل خلاصه شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها به نوعی مطالعه کلاسیک را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند که استمرار این امر می‌تواند آینده علمی جامعه ما را تحت الشعاع خویش قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha