یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
کد خبر: 1119664
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مساجد الگو

حوزه/ستاد راهبری مساجد با همکاری قرارگاه مسجد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی اقدام به برگزاری کارگاه تخصصی آموزش مخاطب شناسی ویژه امامان مساجد الگوساز قم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، این نشست با هدف آشنایی با ظرفیت های شهرداری، به میزبانی این سازمان و با حضور کلانترزاده، مدیرکل روابط عمومی و حجت الاسلام طباطبایی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و حجت الاسلام عیدی قائم مقام قرارگاه مسجد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با ظرفیت خدمات رسانی این نهادها آشنا شدند.

بخش ویژه این نشست، کارگاه آموزشی مخاطب شناسی در امامت مسجد با ارائه حجت الاسلام روح الله شریفی نژاد بود که با استقبال ائمه جماعات و مدیران مساجد روبرو شد.

حجت الاسلام مسلمی فر دبیرستاد راهبری مساجد حوزه های علمیه این نشست ها را ادامه دار خواند و افزود: هدف نهایی، خدمت رسانی به مساجد با استفاده از ظرفیت نهاد ها و پشتیبانی ویژه از امامان مساجد است.

همچنین حجت الاسلام عیدی قائم مقام قرارگاه مسجد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کارگاه تخصصی آموزش مخاطب شناسی ویژه ائمه جماعات مساجد موفق در استان قم بیان داشت: اولین نهادی که در طول تاریخ نظام اسلامی بنیان شده مسجد می‌باشد.

وی بیان کرد: اولین نهاد که در طول تاریخ نظام اسلامی از صدر اسلام بنیان شده مسجد می باشد و همچنین پایگاه و محل قیام امام زمان (عج) از مسجد می باشد.

حجت‌الاسلام عیدی افزود: در سطح کلان کشوری مسائل جدیدی برای مساجد مطرح شده و ارگان‌های متعددی مدعی در بحث مسجد می باشند.

وی افزود: در کشورمان حدود ۸۰ هزار مسجد وجود دارد که از این تعداد تقریباً نیمی از آن خالی از امام جماعت یا به صورت مقطعی می‌باشند و از این تعداد حدود ۳۰ هزار تای آنها در حد ادای فریضه نماز یومیه می‌باشند و از تعداد باقیمانده نیز حدود ۴ هزار مسجد فعال در سطح کشور وجود دارد.

وی گفت: در ستاد اجرایی فرمان امام در سطح کلان و کشوری به دنبال همکاری با مساجدی که به دنبال نقش آفرینی و تعامل هستند می باشیم که در وحله اول آنها را شناسایی می کنیم و سپس در مرحله دوم در محور های مختلف آنها را حمایت می کنیم.

وی در ادامه به ایراد نحوه خدمت‌رسانی به مساجد و الگو های حمایتی و ساختار مساجد الگوساز پرداخت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha