پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1123797
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
شهدای گمنام یزد

حوزه/ مردم دارالعباده از هشت شهید گمنام دفاع مقدس که قرار است در شهر یزد و سایر شهرستان های استان به خاک سپرده شوند در مراسم با شکوهی استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، همزمان با ایام فاطمیه، ظهر و عصر امروز پنج شنبه مراسم استقبال از هشت شهید گمنام دفاع مقدس با حضور مردم شهید پرور دارالعباده یزد همراه با سوگواری و عزاداری ایام فاطمیه برگزار شد.

پیکرهای مطهر شهدا، پس از ورود به شهر یزد، از دروازه قرآن و امامزاده سید جعفر محمد (ع) به صورت خودرویی تا حسینیه امیرچحماق یزد تشییع و پس از آن بر روی دستان مردم ولایتمدار یزد قرار گرفتند و تشییع شدند.

در مراسم ویژه میدان امیر چخماق یزد، پیکرهای مطهر هشت شهید گمنام نیز به جمع هشت شهید آرمیده در این میدان پیوست و مسئولان استانی، اقشار مختلف مردم و جمعی از علما و روحانیون نیز حضور یافتند و محسن رضایی عضو تشخیص مصلحت نظام سخنرانی کرد.

عضو تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و قدردانی از مردم یزد برای حضور در مراسم استقبال از شهدای گمنام، اظهار داشت: شهدا با فداکاری خود علاوه بر ایجاد امنیت و آرامش، راهی به نام مقاومت برای ما باز کردند.

وی تصریح کرد: اگر این شهدا نبودند مقاومت در کشورهایی چون عراق، فلسطین، لبنان، یمن و سوریه شکل نمی‌گرفت و حرکت‌های انقلابی انجام نمی‌شد.

رضایی افزود: وقتی حماس به صهیونیست‌ها حمله کرد، آنها در همان ۴۸ ساعت اول اعتراف کردند که اینها به سبک ایرانی‌ها عمل کردند، بنابراین به وضوح قابل مشاهده است که شهدا برای همه دنیا راهی برای فلاح و رستگاری باز کردند.

عضو تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: همه قدرت‌هایی که در جنگ‌های جهانی و صف‌آرایی می‌کنند، امروز در مقابل یک ملت کوچک اما با ایمان بزرگ در غزه جمع شده‌اند، اما کاری از پیش نمی‌برند زیرا ملت غزه درس مقاومت را خوب فرا گرفته است.

در پایان مراسم که تا غروب به طول انجامید، پیکرهای مطهر شهدا به معراج الشهدا واقع در آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) منتقل شد.

اعلام برنامه‌های وداع با شهدای گمنام

مراسم وداع با شهدا، شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۲۵ آذر همزمان با نماز مغرب و عشا، به میزبانی آستان مقدس امام زاده جعفر (ع) و با حضور مردم و اجرای برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

تشییع و تدفین شهدای گمنام، ۲۶ آذر ساعت ۹ از معراج الشهدا و همزمان با تشییع شهدای گمنام سراسر کشور بر روی دستان مردم یزد آغاز می‌شود.

پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام در یادمانی که از قبل تعیین و مصوب شده از جمله پارک کوهستان شهرستان یزد، مصلای نماز جمعه محمدآباد شهرستان یزد، منطقه گردشگری باقرآباد شهرستان بافق، میدان سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی شهرستان بهاباد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اردکان در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پس از تشییع به خاک سپرده می‌شوند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha