دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
ستاد اقامه نماز

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان اعلام کرد: اجلاسیه استانی سوم دی ماه در سالن شهدای استانداری با حضور ۵۰۰ نفر اعم از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، تعدادی از دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مردمی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: آحاد جامعه، پدران، مادران، جوانان و مسئولین باید در امر توجه به نماز اقدام داشته باشند و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی نقش در این عرصه ویژه دارند.

وی ادامه داد: تدوین برنامه‌های متعدد فرهنگی، جشنواره‌ها، نشست‌ها، استفاده از رشته‌های مختلف فرهنگی و غیره جهت نهادینه کردن اعتقاد به نماز بهره می‌گیریم.

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم عنوان کرد: ستاد اقامه نماز به آموزش و پرورش و توجه به نسل نوجوان و جوان نیز نگاه ویژه دارد، لذا اجلاسیه دانش‌آموزی و دانشجویی را در دستور کار قرار دادیم و استان همدان برای نخستین بار در سطح کشور موفق شد اجلاس نماز شهرستانی را با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ نماز برگزار کند.

وی افزود: امسال نیز قریب ۷ شهرستان برگزاری اجلاس نماز با عنوان «نماز نسل نو» با رویکرد مدرسه، مسجد و دانشگاه را در دستور کار قرار داده اند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: اجلاسیه استانی سوم دی ماه در سالن شهدای استانداری با حضور ۵۰۰ نفر اعم از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، تعدادی از دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مردمی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مقالات مرتبط با موضوع که موفق به کسب رتبه برتر شده‌اند در اجلاسیه ارائه خواهد شد. از بدنه مردمی افراد شاخص و دستگاه‌های برتر حائز رتبه تجلیل می‌شوند ارزیابی از کلیه دستگاه‎‌های اجرایی در سال ۱۴۰۱ انجام شد که ارزیابی بر اساس شاخص‌های اعلام شده و مستندات بارگذاری شده در سامانه سجاد انجام شده است.

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم بیان کرد: اجلاس سراسری امسال در زنجان برگزار می‌شود که مقالات به دبیرخانه ارسال شده و دستگاه‌های برتر نیز در این اجلاس معرفی می‌شوند.

اعزام بیش از ۲۰۰ امام جماعت به مدارس

وی با بیان اینکه حضور در آموزش و پرورش برای ما اصل است، گفت: در این راستا بیش از ۲۰۰ امام جماعات دستگاه‌های اجرایی به مدت دو روز در هفته از ادارات منفک و به مدارس اعزام شدند و موفق شدیم بخشی از کمبود امام جماعات در مدارس را جبران کنیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان افزود: ۱۱ دوره آموزشی و فرهنگی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ویژه مدیران مدارس، مدیران و مربیان مهدهای کودک، معلمان پایه سوم دبستان دخترانه، ائمه جماعات مدارس و معلمان مدارس پایه هشتم پسرانه درحال برگزاری است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار حوزه مبنی بر تجهیز نمازخانه‌های بین راهی گفت: در راستای ساماندهی و ارتقاء سطح خدمات نمازخانه‌های جایگاه‌ها و مجتمع های خدماتی رفاهی، کارشناسان و دبیران اقامه نماز شهرستان‌های استان ضمن بازدیدهای مستمر در قالب کارگروه استانی به بررسی مجتمع‌های خدماتی رفاهی و نمازخانه‌های بین راهی پرداختند و در خصوص رفع نواقص احتمالی، توصیه های لازم را به مدیران و متصدیان این اماکن ابلاغ کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha