یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام پورامینی مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه

حوزه/ رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه گفت: طی هفته‌های آینده فراخوان سومین دوره جشنواره پاسخ برتر اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب «نظام معاش» که در سالن جلسات مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: در بخش پژوهش هدف‌گذاری تولید ۷۰ جلد کتاب طی بازه زمانی دو ساله داشتیم که ۴۰ مورد آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴ جلد کتاب در زمان کرونا و متناسب با شبهات کرونا منتشر شد، مطرح کرد: هم افزایی با مراکز تخصصی از دیگر اهداف و هدف‌گذاری‌های مرکز بوده است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه از راه‌اندازی میزهای تخصصی خبر داد و گفت: در میزهای تخصصی تلاش می‌شود ابعاد مختلف یک موضوع در بازه زمانی مشخص بررسی و به یک خروجی نهایی برسد.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات انجام شده، آموزش فن پاسخ است، عنوان کرد: در این راستا دوره‌های عمومی و تخصصی با موضوعات پاسخ‌گویی به شبهات دانشجویی، دانش آموزی، طلاب، زن و خانواده و ... برگزار کرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی با اشاره به برگزاری مدارس شبهه پژوهی، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۲ مدرسه را برگزار کرده که خروجی هرکدام از این مدارس، تولید محتوا به صورت کتاب بوده است.

وی با بیان اینکه پاسخ به شبهات دارای عقبه پر برکت با حضور مراجع و علما است، تصریح کرد: در دو دوره جشنواره‌ پاسخ برتر از آیت الله العظمی مکارم شیرازی و آیت الله مصباح یزدی به پاس چندین سال تلاش در پاسخ‌گویی به شبهات تقدیر به عمل آمد.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه همچنین در این جشنواره‌ها از مراکز برتر نیز تقدیر شده است، یادآور شد: طی هفته‌های آینده، فراخوان سومین دوره جشنواره پاسخ برتر اعلام می شود.

وی با بیان اینکه تلویزیون اینترنتی و رادیو اینترنتی پاسخ راه‌اندازی شده‌اند، ابراز کرد: محتوای تولید شده در این رسانه‌ها مناسب با استانداردهای ملی است و بسیاری از محتواها در شبکه‌های استانی پخش می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha