یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
امام جمعه سرعین

حوزه/حجت الاسلام شیرعلیپور گفت: به‌ لحاظ درونی یک قیامی در جان شهید سلیمانی رخ داده است که این قیام، یک اتفاق معنوی است. این اتفاق درونی، باعث می‌شود که این شخصیت، یک شخصیت معنوی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل حجت‌الاسلام شیرعلی‌پور امام جمعه سرعین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، حماسه ۹ دی را روز خدا و یوم الله دانست و گفت: در آن روز خداوند به خاطر محبتی که در دل مردم نسبت به امام حسین (علیه السلام) بود، قدرت‌نمایی کرد و روز ۹ دی، روز انهزام میدانی سنگین‌ترین فتنه تاریخ انقلاب بود.

وی افزود: ۹ دی، دشمنان را مأیوس از شکست دادن انقلاب کرد و به برکت حماسه ۹ دی بود که بسیاری از معارف انقلاب بازخوانی شد و نسل سوم و چهارم انقلاب با تاریخ انقلاب و گذشته‌ی برخی از افراد آشنا شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرعین نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: ممانعت از عادی‌سازی جنایات اسرائیل در غزه، نه فقط اقدامی اسلامی و ایمانی، که اقدامی انسانی و اخلاقی است که هر انسان آزاده‌ای در جهان باید در برابر جنایت علیه بشریت به‌ویژه انسان‌های بی‌دفاع از خود نشان دهد.

حجت‌الاسلام شیرعلی‌پور افزود: عادی‌شدن جنایت به‌معنای ریخته شدن قُبح آن جنایت است تا آنجا که رفته رفته جنایتکار، خودش را برای انجام آن جنایت مُحق خواهد دانست.

امام جمعه سرعین در ادامه با اشاره به شخصیت شهید سلیمانی گفت: به‌ لحاظ درونی یک قیامی در جان شهید سلیمانی رخ داده است که این قیام، یک اتفاق معنوی است. این اتفاق درونی، باعث می‌شود که این شخصیت، یک شخصیت معنوی باشد.

وی افزود: این شخصیت، قدرت را در ساخت جامعه بروز می‌دهد و پیش می‌برد و کمک می‌دهد که این قدرت در جامعه شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام شیرعلی‌پور تصریح کرد: حاج قاسم شخصیت تراز عصر غیبت است و در وصیتنامه خود که سند مهمی است از شخصیت این انسان می‌فرماید: به‌ شهدا وصل شوید، به‌خانواده شهدا وصل شوید.

وی افزود: شهید سلیمانی در کنگره هشت هزار شهید استان گیلان توضیح می‌دهند: اگر می‌خواهید شهید بشوید، باید شهید باشید. بعد برای اینکه این اتفاق بیفتد، می‌گویند که به‌ این میدان مغناطیسی وصل بشوید. میدان مغناطیسی‌ که شهدا ایجاد کرده اند. دستتان را در دست این‌ها بگذارید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha